رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از گرده‌افشانی باغات نخیلات در این شهرستان خبر داد و گفت: گرده‌افشانی در 320 هکتار از باغات نخیلات شوشتر انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ نادر پوررکنی اظهار کرد: به منظور افزایش کیفیت محصول باغات نخیلات گرده‌افشانی در 300 هکتار از باغات این شهرستان انجام شد و این کار با موفقیت به پایان رسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: سطح زیر کشت باغات نخیلات در این شهرستان بیش از 490 هکتار است.

پوررکنی با اشاره به سطح باغات بارور در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر از این مقدار سطح زیر کشت، 288 هکتار باغات نخیلات این شهرستان غیر بارور است.

وی در مورد گرده‌افشانی باغات نخیلات تصریح کرد: در اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه سال جاری گرده‌افشانی باغات نخیلات آغاز شده و هم‌اکنون به پایان رسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر اضافه کرد: تاکنون 300 هکتار از باغ نخیلات این شهرستان گرده‌افشانی شده است و منتظر به ثمر نشستن این باغات هستیم.

پوررکنی خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی به منظور افزایش در کیفیت و کمیت میوه خرما در باغات نخیلات انجام شده است و تلاش شده تا کیفیت محصولات خرمای شوشتر افزایش یابد.

 همه ساله گرده‌افشانی باغات نخیلات شهرستان شوشتر در دستور کار باغبانان و نخلداران شوشتری قرار می‌گیرد و برداشت محصول نیز از اوایل مرداد‌ماه آغاز می‌شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.