آیت الله مکارم شیرازی علت اصلی بدبختی‌های دنیا را به خاطر فقدان ایمان و انگیزه‌های معنوی عنوان کرد و گفت: امروز علم به اندازه کافی در دنیا وجود دارد، مشکل اصلی عدم وجود ایمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، نسل جوان و دانشجویان را مهم ترین سرمایه کشور دانست و تاکید کردند: سرمایه اصلی یک کشور منابع و امکانات نیستند بلکه نیرو و منابع انسانی است.

وی کشور ژاپن را نمونه بارز این مدعا دانست و با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: باید به استعدادها و نخبگان کشور بیش از پیش اهمیت داد و آنها را به عنوان سرمایه اصلی کشور پرورش داد.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: دین مبین اسلام نیز بیشترین اهمیت را به نیروی انسان داده و سفارش‌های بسیاری از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در این باره وارد شده است.

وی تاکید کرد: دنیای امروز دنیایی است که اگر در مسائل علمی عقب بمانیم در عرصه های سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیز عقب خواهیم ماند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بهانه جویی‌های غرب علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: غربی‌ها دوست ندارند کشوری به غیر از آنها به این فناوری صلح آمیز دست یابد والا آنها کاری به بمب اتم و امثال آن ندارند.

وی تصریح کرد: بسیار خرسند هستیم که مسئله تحریم‌ها علیه ایران تبدیل به فرصت‌های بسیار خوبی شد و ما توانسته‌ایم در مسائل علمی با همت نخبگان خود پیشرفت های بسیار بکنیم به گونه ای که دشمنان ما تعجب کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.