مديركل راه و شهرسازي هرمزگان اعلام كرد: هيچ محدوديتي در پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني به متقاضيان نوسازي بافت هاي فرسوده شهري هرمزگان از طريق بانك هاي عامل وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان هرمزگان، مهدي زنديه وكيلي با اشاره به افزايش تسهيلات اعطايي به متقاضيان احداث واحدهاي مسكوني در بافت هاي فرسوده به 30 ميليون تومان اظهار كرد: اين تسهيلات مشوق خوبي براي سرمايه گذاران، انبوه سازان و مالكين ساكن در محدوده بافت هاي فرسوده مصوب استان است كه بدون سپرده گذاري در بانك پرداخت مي شود.

قائم مقام مقام وزير در هرمزگان در خصوص چگونگي روند دريافت اين تسهيلات گفت: متقاضيان ساكن در شهرهاي بندرعباس، ميناب، رودان، حاجي آباد، بندرلنگه و بندرخمير پس از مراجعه به شهردراري ها و اخذ پروانه ساختماني، به شركت عمران و مسكن سازان هرمزگان واقع در كوي فرهنگيان، خيابان ابن سينا، خيابان اميركبير، جنب بانك مسكن مراجعه نمايند تا همان روز پس از بررسي و تاييد مدارك، معرفي نامه به بانك عامل صادر شود.

زنديه وكيلي از جمله مشوق هاي اين طرح را در شهر بندرعباس بهره مندي از معافيت 70 درصدي عوارض ساختماني از سوي شهرداري اعلام كرد و گفت: در ساير شهرهاي استان، شهرداري ها حداقل 50 درصد تخفيف را اعمال مي كنند.

وي با اشاره به اينكه سياست دولت در نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده مشاركت مردمي و بخش خصوصي است، تاكيد كرد: بر همين اساس، هيچ محدوديتي در پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني از طريق بانك هاي عامل وجود ندارد.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان ضمن بيان اين مطلب كه تاكنون 4 هزار و 850 واحد مسكوني در بافت فرسوده شهرهاي استان مورد بهره برداري قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر، 2 هزار و 391 هكتار بافت فرسوده در شهرهاي هرمزگان شناسايي شده كه از اين ميزان، يك هزار و 372 هكتار آن متعلق به شهر بندرعباس است.

به گفته زنديه وكيلي، بهسازي بافت هاي فرسوده بهبود سيما و منظر شهري، ارتقاي محيط زندگي و بازگشايي معابر را به همراه دارد و با ايجاد دسترسي هاي درون محله اي، سطح خدمات شهري نيز افزايش مي يابد. همچنين فضاهاي جديدي نيز براي ايجاد اماكن تفريحي، آموزشي، بهداشتي و ... فراهم مي شود.

وي سه شاخص شناسايي بافت فرسوده را شامل ناپايداري ساختمان ها، نفوذناپذيري و ريزدانگي بلوك هاي ساختماني دانست و افزود: با اعمال نوسازي و بهسازي، رعايت استانداردهاي ساخت و ساز و ايجاد دسترسي هاي جديد در محلات، علاوه بر اينكه بناها و ساختمان هاي قديمي در برابر مخاطرات طبيعي همچون زلزله حفظ شده و از اين طريق آرامش بيشتري به خانواده ها هديه مي شود، زيرساخت هاي شهري همچون شبكه هاي برق، آب و فاضلاب نيز گسترش مي يابد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار