عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه كارنامه موفق می‌تواند تضمینی برای نشان دادن توانمندی‌های‌ مدیریتی افراد باشد، گفت:مدیریت شهر بزرگ به مدیریت ارشد كشور نزدیك است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر اسماعیل جلیلی افزود: اگر موفقیت‌های مدیریت شهری در تهران در مدیریت ارشد كشور هم اتفاق می‌افتاد، شاهد تحرك و پویایی بالا و حصول نتایج مطلوب و مناسبی در سطح كشور بودیم.
وی با اشاره به این كه تاثیر رویكردها بیشتر مبتنی بر فعالیت‌های عملیاتی یا مدیریتی است، اظهار كرد، هر چه سطح مدیریت‌ها افزایش یابد، رویكرد و توانمندی‌های تصمیم‌گیری و حركت به سمت اهداف استراتژیك بیشتر می‌شود و از این رو رییس جمهور باید فردی استراتژیك باشد.
جلیلی با تاكید بر موفقیت استراتژی مدیریت شهری در تهران و توانمندی بالای آن در تحقق اهداف پیش‌بینی در حوزه‌های مختلف شهری، تصریح كرد: یكی از مشكلات موجود در كشور رویكرد مدیریت خردنگر و جزءنگر در جایگاه مدیریت استراتژیك و ورود به مسائل جزیی توسط مدیر ارشد در سطح كلان است كه سامانه مدیریتی كشور را با اختلال مواجه كرد.
وی با بیان این كه نتیجه این رویكرد این است كه مدیران ارشد كشور به جای آن كه برنامه‌های بلند مدت مبتنی بر شرایط و تغییرات محیطی داخلی داشته باشند، بیشتر به امور روزمره می‌اندیشید، اضافه كرد: این امور می‌توانند توسط مدیران سطوح پایین نیز صوت پذیرند.
جلیلی، مدیریتی را موفق دانست كه دیدگاه استراتژیك داشته باشد و نگاه جزیی‌نگر و مسائل روزمره را به مدیریت‌های میانی واگذار كند، گفت: اگر این گونه باشد موفقیت می‌تواند حاصل شده و استمرار یابد و در غیر این‌صورت وضعیت كشور به همین شكل باقی می‌ماند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان كرد: به طور كلی عملكرد و اثربخشی اقدامات دولت فعلی پایین‌تر از میزانی است كه انتظار می‌رفت و در پاسخ به این پرسش كه آیا این دولت بهره‌ور بوده یا نه، جواب روشنی برای آن وجود ندارد./ز
برچسب ها: مدیریت ، شهری ، ارشد ، تهران ، مجلس ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار