اعضای ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی امروز با آيت‌الله محمد ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و رئیس دانشگاه قرآن و حدیث دیدار کردند.

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران، اعضای ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی امروز با آیت‌الله محمد ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و رئیس دانشگاه قرآن و حدیث دیدار کردند.

آیت‌الله محمد ری‌شهری در این دیدار گفت: ائتلاف شما، ائتلاف بسیار مبارکی است و اقدامتان برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی کار مثبتی است و امیدوارم در تمام کشور گسترده شود. خانواده شهدا بهترین میراث‌داران شهدا هستند. آنها اگر درست عمل کنند، می‌توانند در صف مقدم مبارزه با میراث‌خواری شهدا باشند.

وی ادامه داد: قطعا پدران شما، شاد خواهند شد که‌ شما در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب که آن عزیزان خون پاکشان را برای آن داده‌اند، گام گذاشته‌اید؛ کشور ما دو یا سه جریان سیاسی معتبر نیاز دارد که یکی از آن می‌تواند خانواده شهدا باشد.

آیت‌الله ری‌شهری بیان کرد:  چون در کشور جریان سیاسی قوی نداریم‌، مشکلات بسیاری در زمینه مدیریت سیاسی و اجرایی داریم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث تاکید کرد: اگر در کشور یک یا چند جریان سیاسی قوی داشتیم، این طور نمی‌شد که مردم بعد از هشت سال بفهمند در انتخاب رییس‌جمهورشان اشتباه کرده‌اند و رییس‌جمهورشان نه امانتدار است و نه دانا.

آیت‌الله ری‌شهری خاطرنشان کرد: چقدر و چندبار ما باید آزمون و خطا کنیم. ما باید تشکل‌های سیاسی داشته باشیم که افراد خودشان را در آنجا نشان دهند. در یک حزب سالم میزان دینداری، توانایی مدیریت و سایر ویژگی‌های افراد حزب مشخص می‌شود و در این صورت یک کاندیدا نمی‌تواند با یک سری وعده‌ها مردم را فریب دهد.

وی افزود: باید سازماندهی کشور به نحوی باشد که جلوی این‌گونه انتخاب‌های اشتباه را بگیرد. اگر فردی در  یک حزب سال‌ها کار کرده باشد، بعد از گرفتن مسوولیت توسط آن فرد، کشور کمتر با مشکلات متعدد روبرو خواهد شد. در این حالت، افراد آزمایش شده خود را معرفی می‌کنند و هزینه‌اش را نیز نظام می‌پردازد.

آیت‌الله ری‌شهری بیان کرد: حزبی که برازنده اسلام، ارزشی و سالم است مطلق‌گرا نیست یعنی به طور کامل کسی را رد یا پذیرش نمی‌کند. ممکن است افراد به درجات مختلف اشتباه کنند، اما هیچ کس به غیر از چهارده معصوم(ع) عاری از اشتباه نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ادامه داد: ماباید زشتی‌ها و زیبایی‌های یک فرد را با یکدیگر ببینیم و در قضاوتمان انصاف داشته باشیم.

آیت‌الله ری‌شهری گفت: حزب سالم این است که اگر حرف، برنامه و کاندیدای حزب رقیبش بهتر باشد آن را معرفی کند. روایت است که اگر در جمعی قرار دارید و  فردی بهتر از شما برای انجام کاری وجود دارد، اگر او را معرفی نکنید به خدا و رسول خدا خیانت کرده‌اید.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی باید محور رهبر باشد و حزب باید در جهتی که رهبر مشخص می‌کند حرکت کند. فصل الخطاب در نظام اسلامی رهبر است.
 
آیت‌الله ری‌شهری بیان کرد: رقابت در نظام اسلامی برای خدمت بهتر است نه برای قدرت. در نظام اسلامی مسوولیت، سنگی است که باید برداشته شود و هرکس می‌تواند آن را بلند کند. اگر برای خدا باشد اگر رای نیاورد شکست معنی ندارد و اگر رای بیاوریم باید به مردم خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: امیرالمومنین می‌گوید کسانی که برای کسب قدرت رقابت ناسالم دارند مانند سگ‌هایی هستند که روی مرداب‌اند و برای همدیگر پارس می‌کنند.

آیت‌الله ری‌شهری در پایان گفت: امیدوارم دیدتان بلند باشد و مقدمه‌ای فراهم کنید تا بچه‌های ارزشی شهدا که برای خون پدرانشان ارزش قائل هستند در سراسر کشور دور یکدیگر جمع شوند.

در ادامه این نشست، اعضای ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی به طرح دیدگاه و اهداف این ائتلاف پرداختند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، دیدار ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار