اداره كل حفاظت محيط زيست بوشهر با همكاري واحد هاي صنعتي اقدام به نجات لاك پشت ها از آبگير ها نموده و پس از پلاك گذاري آنها را در سواحل پارك ملي ناي بند رها سازي نمود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  رئيس محيط زيست ناي بند گفت: تا كنون تخمگذاري سه گونه لاك پشت دريايي (سبز،نوك عقابي و زيتوني) در سواحل پارك ملي دريايي نايبند ثبت شده است كه يك گونه بيشتر از ديگر سواحل استان را به خود اختصاص داده است.
 
مصطفي موذني اضافه كرد: نخستين پارك ملي دريايي ايران بواسطه در بر داشتن زيستگاههاي دريايي مناسب مانند اجتماعات مرجاني و بستر هاي علف هاي دريايي مكاني فوق العاده جهت تغذيه لاك پشت هاي دريايي مي باشند؛ همچنين وجود سواحل ماسه اي بكر در مجاورت محل تغذيه، ناي بند را تبديل به يكي از نقاط مهم ساحلي براي تخمگذاري و لانه گزيني اين موجودات  در معرض خطر انقراض نموده است.
وي ضمن اشاره به اينكه لاكپشت هاي دريايي از سواحل منطقه ناي بند و عسلويه جهت تغذيه و توليد مثل استفاده مي كنند اظهار داشت: در سالهاي اخير با توجه به توسعه صنعتي در منطقه عسلويه و احداث آبگير هاي صنعتي در منطقه، اين موجودات منحصر به فرد با خطر انقراض مواجه  شده اند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار