رشته‌های بخش کشاورزی سهم ناچیزی در رشته‌های مهارتی دانشگاه‌های مازندران دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اعلام اینکه براساس نیازهای استان ایجاد رشته‌های خاص پیگیری شده گفت : توسعه برنامه‌ریزی علمی کاربردی در این دانشگاه از پایین به بالا است.

لحمیان با بیان اینکه به دنبال ایجاد رشته‌های مربوط به خبرنگاری در مازندران هستیم، افزود : اگر چه در حال حاضر مراکز علمی کاربردی خبرنگاری تخصصی را در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ارشد وارد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ایجاد رشته‌هایی در بخش کشاورزی در مازندران هستیم، تصریح کرد : هم اکنون 18 درصد رشته‌های علمی کاربردی به بخش کشاورزی اختصاص دارد که تایید می‌کنم آمار خوبی برای استان مازندران نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی مازندران حدود 25 هزار و 300 نفر دانشجو دارد، گفت: در رابطه با میزان پذیرش دانشجو این مرکز با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها افزایش یافته پذیرش‌ها را افزایش داده است و به نوعی دانشجویانی که می‌خواهند در مقاطع تکمیلی وارد شوند شرایط انتخاب برایشان راحت‌تر شده است.

لحمیان با اشاره به اینکه ساختار و نظام آموزشی علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، افزود: دانشگاه جامع نمی‌خواهد به هر قیمتی جذب دانشجو داشته باشد و در جذب به ظرفیت‌‌های منطقه توجه دارد و بیشتر برای مهارت‌افزایی افرادی که وارد می‌شوند تلاش می‌کند.

وی با اعلام اینکه سهم دانشگاه علمی کاربردی بیشتر از دانشگاه فنی حرفه‌ای است، تصریح کرد: میزان رقابت برای ورود به دوره‌های مهارتی بسیار بهتر از دانشگاه‌های مهارتی شده است./س

برچسب ها: سهم ، رشته ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.