مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت بدهی‌های مراکز درمانی در آینده نزدیک و ابلاغ ادغام صندوق های بیمه ای در سازمان بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ محمد باقر هداوند با اشاره به این که میانگین پرداخت‌ها به مراکز درمانی مربوط به برج 9 و 10 سال گذشته است گفت: تنها چندماه به این مراکز بدهکار هستیم و به زودی پرداخت‌هایی را در این زمینه خواهیم داشت.

وی از ابلاغ رسمی سازمان بیمه سلامت به صندوق‌های بیمه‌ای برای ادغام کلی در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: این ابلاغیه رسماً به دستگاه‌ها و صندوق‌های مشمول ارسال می‌شود تا با تفاهمنامه‌ای که برای آنها ارسال می‌کنیم برای تشکیل سازمان بیمه سلامت حضور یابند.

وی افزود: طی شش و هفت ماه گذشته مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز سازمان فراهم شده و همزمان با ارسال ابلاغیه به صندوق‌های بیمه‌ای مشمول، رونوشتی را نیز به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور ارسال می‌کنیم تا پیگیری‌های لازم انجام شده و کسانی که از قانون تبعیت نکنند در برابر مراجع قانونی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: حدود 20 صندوق که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی کشور هستند باید پس از ارسال ابلاغیه در جلسات شرکت کنند و برای تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران حضور یابند.
 
افزایش حق سرانه درمان از 5 به 7 درصد
 
هداوند از پیشنهاد افزایش پنج به 7 درصد حق سرانه درمان در قانون بودجه سال 92 خبر داد و بیان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی این موضوع تصویب شده و به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رفته است که آنجا نیز به این موضوع نظر مثبت نشان داده‌اند تا به صحن مجلس برود که در صورت تصویب آن تا حدود زیادی مشکلات منابع‌ رفع خواهد شد.

گفتنی است بر اساس بند (ب) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، باید با تجمیع و ادغام کلیۀ صندوق‌های بیمه‌ای کشور، «سازمان بیمه سلامت ایران» تشکیل شود./ح
برچسب ها: سلامت ، بیمه ، حق سرانه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار