فرماندار سرپل ذهاب گفت: عملیات تعریض و روکش آسفالت 10 کیلومتر از جاده حادثه خیز گردنه پاتاق در محدوده حوزه استحفاظی راه و شهرسازی این شهرستان انجام شده و دهه دوم خرداد بهره برداری از آن آغاز می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پیرو گفت: این 10 کیلومتر از روستای حبیبوند تا ایستگاه ایست و بازرسی انتظامی بالای گردنه پاتاق امتداد دارد و در واقع مشکل ترین قسمت این جاده ارتباطی ترانزیتی بشمار می رود.

وی تصریح کرد: این قطعه 11 کیلومتر است که عملیات اجرایی یک کیلومتر آن از دو راهی ریجاب به سمت روستای حبیبوند شامل کوه بری و تراشه برداری است که همچنان پیمانکاران در این بخش با سرعت مشغول کار همزمان با عبور ترافیک هستند.

پیرو اظهار کرد: مهمترین و سخت ترین قسمت این یک کیلومتر همان کوه بری و تراشه برداری حدود 800 متر است که اینک تنها 120 متر آن باقی مانده که ماشین آلات راهسازی در این محدوده هم اکنون با سرعت در حال انجام عملیات کوهبری و حمل لاشه های سنگ هستند.

وی تاکید کرد: بازدیدهای مکرری از مراحل مختلف کار کوه بری، تراشه برداری و تعریض محور انجام می دهیم تا در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آن و شتاب بخشی در اجرای عملیات عمرانی اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه سرعت انجام عملیات عمرانی این قطعه مطلوب نیست ولی کار بدون وقفه دنبال می شود، از صبر، حوصله و همکاری مردم بویژه رانندگان وسایل نقلیه در این پروژه بخصوص هنگامیکه با عبور از این محدوده با مشکل و گاهی توقف چند ساعته مواجه می شوند، تقدیر می کنیم.

پیرو خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه چندی پیش از این پروژه عمرانی بازدید کردند و قرار شد تا پایان خرداد 11 کیلومتر از عملیات تعریض گردنه پاتاق در حوزه استحفاظی شهرتان سرپل ذهاب به بهره برداری برسد که هم اینک 10 کیلومتر آن آماده بهره برداری شده است.

وی از تلاش ها و پیگیری های مستمر استاندار کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در راستای تسریع در اجرای عملیات تعریض محور سرپل ذهاب به کرند غرب تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه ترافیک این مسیر در برخی ساعات روز منجر به تشکیل صف های طولانی و کیلومتری وسایل نقلیه بویژه کامیون ها و تریلرها می شود، یادآور شد: عبور از این گردنه در این هنگام بسیار خسته کننده و خارج از صبر و حوصله است هر چند مردم همکاری خوبی در این ارتباط دارند.

این محور بواسطه تردد روزانه بیش از یک هزار و 500 دستگاه تانکر حمل سوخت عراقی، تریلر و کامیون های حامل کالاهای صادراتی و نیز خودروهای سواری و عمومی با حجم بالای ترافیک مواجه است و انجام عملیات عمرانی تعریض محور نیز بر حجم ترافیک گردنه پاتاق افزوده است.

محور پر تردد سرپل ذهاب به کرند غرب بویژه در محدوده گردنه پاتاق همواره با مشکلات متعدد ترافیکی و خطر وقوع تصادفات رانندگی همراه بوده است بنابراین تعریض این محور یکی از خواست های مهم مردم شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین از مسوولان بود که در سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، اجرای آن مصوب شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گردنه ، تعریض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.