با شروع تبليغات رسمي كانديداها براي انتخابات ریاست جمهوری، جامعه متخصصین عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران انتظارات خود را از کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ برگ زرین دیگری از حماسه سیاسی در میهن اسلامی روز ۲۴ خرداد ماه ورق می خورد، در این روز مردم شریف ایران با حضور حماسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و صندوق های رأی بار دیگر مشارکت خود در تعیین سرنوشت را به منصه ظهور می رساند.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بعنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی، صنفی و حرفه ای با حضور ۱۸۵ هزار عضو دانش آموخته و ۷ هزار عضو حقوقی در پهنه میهن اسلامی در گرایش های مختلف تخصصی مسئولیت مهندسی سازی تولید را بر عهده داشته و بر این باور است که با اصلاح سیاستهای کلان اقتصادی و نگاهی نو به بخش و اصلاح فرآیندهای تولید میتوان بیش از گذشته با عنایت به پتانسیل های موجود، نقش موثر بخش کشاورزی در حماسه اقتصادی را رقم زد.

همگام با ملت بزرگ ایران، جامعه دانش آموختگان بخش کشاورزی ضمن حضوری گسترده در انتخابات با توجه به نقش کلیدی بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی و مسئولیت رییس محترم قوه مجریه در توجه و هدایت امور به سمت توسعه بخش کشاورزی انتظارات خود را از دولت آینده جهت شفاف سازی دیدگاهها و عملیاتی شدن آن اعلام می دارد.

بدون شک تحول اساسی در زیر ساخت ها، نظام آموزشی، ساختار مدیریتی، ارتقاء بهره وری و بازار در بخش کشاورزی از انتظارات بحق و قابل دسترس بوده که با تغییر در باورها و ایجاد نگرشی نو در کارگزاران دولتی قابل حصول است.

باید پذیرفت که بخش کشاورزی براساس رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری به عنوان محور توسعه اقتصادی، حافظ استقلال، ضامن امنیت غذائی در عرصه خودکفائی محصولات و فرصت ساز رهایی از اقتصاد تک محصولی، زمینه ساز حضور در بازار جهانی، با ایجاد ظرفیتهای اشتغال در ارتباط پسین و پیشین با سایر بخشهای اقتصادی فرصت های جدیدی را جهت رونق اقتصادی پدید می آورد.

با سیاست گذاری مناسب و اقدام بنیادی در ایجاد زیرساخت ها و برنامه مهندسی شدن فرآیند تولید، راه برای افزایش بهره وری عوامل تولید و ایجاد رقابت پذیری محصولات تولیدی فراهم و جذابیت ورود سرمایه به بخش محقق می¬گردد؛ و اینکه امروزه تشکل های تخصصی و تولیدی در بخش، به عنوان سرمایه اجتماعی، فرصت های پذیرش مسئولیت و متناسب سازی ساختارهای دولتی را نوید می دهد.

انتظار می رود کاندیداهای محترم در انتخابات ریاست جمهوری با اهتمام جدی به توسعه بخش کشاورزی ضمن تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابلاغ سند چشم انداز ۲۰ساله و سیاست های کلی بخش کشاورزی، قانون برنامه پنجم توسعه و قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اقدامات اساسی خود را در موارد زیر جهت آگاهی ملت شریف ایران به ویژه جامعه بزرگ فعالان بخش کشاورزی ارائه فرمایند.

1- تامین امنیت غذایی با رویکرد خودکفایی در محصولات اساسی.
2- توسعه پایدار کشاورزی با حفاظت از منابع طبیعی پایه و محیط زیست.
3- بهبود نظام مدیریتی و ساختار منابع انسانی در بخش.
4- تقویت بنیان های علمی و کاربرد دستاوردهای آن در ارتقاء بهره وری به منظور خلق ثروت.
5- ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء تخصص، توانمندی، مهارت و منزلت اجتماعی بهره برداران در بخش.
6- تدوین برنامه مناسب در حفظ، تثبیت، احیاء و توسعه و بهره برداری پایدار از ذخایر ژنتیکی.
7- ارتقاء بهره وری کل در بخش با تاکید بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی.
8- ارتقاء جایگاه تصمیم سازی تشکل ها در سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت بخش کشاورزی.
9- توسعه زیرساخت ها به منظور استفاده حداکثری از دانش و  فن آوری در فعالیت های بخش.
10- تجاری سازی و حمایت از تولید و صادرات محصولات کشاورزی.
11-  توسعه و تقویت مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقاء ارزش افزوده و کاهش ضایعات.
۱۲-  توان افزایی تولیدکنندگان و بهره برداران به منظور ارتقاء سطح مدیریت و افزایش بهره وری در بخش.
۱۳- اصلاح ساختار بازار در جهت افزایش سهم تولید کننده از قیمت پرداختی محصولات کشاورزی توسط مصرف کنندگان.
14- بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری در بخش با رویکرد اطمینان بخشی ایجاد درآمد برای تولیدکنندگان.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار