معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان قزوین به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، نادر محمدی اظهار داشت: یکی از راهکارهای توسعه صنعت گردشگری آموزش است که از مهم‌ترین برنامه‌های گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در ابعاد متنوع به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به روند آموزش در این حوزه افزود: آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی به طور همزمان در سراسری کشور برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین با حضور 81 نفر داوطلب که 53 نفر مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی و 28 نفر راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی را شامل می‌شد، این آزمون جامع را برگزار کرد.

وی بیان کرد: تمام شرکت‌کنندگان در آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی پیش از این آزمون به مدت چهار ماه در کلاس‌های آموزشی حاضر و با منابع اختصاصی دروس آشنا شدند.

محمدی آشنایی با میراث فرهنگی، شناخت صنعت گردشگری، بازاریابی و فروش در دفاتر خدمات مسافرتی، سرپرستی گشت و عملیات تور، زبان تخصصی، آشنایی با میراث فرهنگی، شناخت صنعت گردشگری، شناخت فرهنگ و اقوام، معماری ایران و جهان، شناخت اماکن تاریخی و باستانی، زبان تخصصی، جغرافیای جهانگردی و نقشه‌خوانی و اکوتوریسم را از منابع اختصاصی دروس این آزمون عنوان کرد.

آزمون جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در محل دانشگاه تربیت معلم برگزار شد.

داوطلبان مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با پاسخگویی به 100 سئوال در 90 دقیقه و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با پاسخگویی به 160 سئوال در 150 دقیقه در این آزمون شرکت کردند.
برچسب ها: قزوین ، آزمون ، مسافرتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.