براساس تصميم نمايندگان ويژه رييس جمهور در كارگروه توسعه بخش معدن كه در اصفهان تشكيل شد اختصاص 3 هزار ميليارد ريال تسهيلات از منابع صندوق توسعه ملي به طرح هاي معدني اصفهان تصويب شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا»، مطالعه و تهيه طرح جامع معادن و صنايع معدني استان توسط ستاد اجرايي توسعه بخش معدن استان از جمله تعيين وضعيت محدوده هاي اكتشافي، مطالعه و بررسي وضعيت معادن متروكه و بلامعارض براي راه‌اندازي و فعال كردن آنها از محل منابع تا پايان سال جاري از ديگر مصوبات كارگروه توسعه بخش معدن بوده است.

همچنين ايجاد و تكميل زيرساخت هاي لازم براي معادن استان، مطالعه و سامان دهي واحدهاي گچ سنتي و صنفي در محدوده ممنوعه شرق اصفهان و تجميع و استقرار آن در مكان مناسب و ساماندهي و واگذاري محدوده هاي ذخاير شن و ماسه رودخانه اي و خاك رس و جيگزيني آن با ذخاير معدني كوهي و تجميع آن در مجتمع هاي معدني استان از جمله بندهاي اين مصوبه است كه اجراي آن برعهده ستاد اجرايي توسعه بخش معدن استان است.

ساماندهي و جلوگيري از برداشت در محدوده هاي خاك كشاورزي و جابجايي آن با مناطق معدني داراي خاك رس كه اعتبارات آن از محل درآمد حقوق دولتي معادن طبق نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تامين خواهد شد از ديگر بندهاي اين مصوبه است.

در بخش ديگري از اين مصوبه نيز بر تكميل و راه اندازي طرح هاي پتاس توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ظرف مدت 3 سال و تهيه نقشه هاي پايه زمين شناسي، پي جويي و اكتشاف عمومي استان از محل اعتبارات بودجه سنواتي و كمك حقوق دولتي معادن طبق نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور از سال 92 ظرف 3 سال در اجراي ماده 157 قانون برنامه پنجم توسعه تاكيد شده است.

اجراي مطالعات كاربردي بررسي ذخاير دولوميت و استحصال منيزيم از آن تا پايان سال 92 در راستاي تامين مواد اوليه مورد نياز واحدهاي نسوز استان توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران با همكاري دانشگاه هاي استان، پيگيري اختصاص 70 ميليون يورو به شركت ذوب آهن از محل صندوق توسعه ملي براي توليد خط ريل در سال 92 از ديگر مصبات كارگروه توسعه بخش معدن در استان اصفهان است.

همچنين يك محدوده اكتشافي براي انجام عمليات اكتشاف مواد معدني (سنگ آهن و زغالسنگ) با همكاري سازمان زمين شناسي و بر اساس شروطي به واحدهاي متقاضي فولادي (با ظرفيت توليد بيش از 2 ميليون تن در سال) واگذار مي شود.

اعلام محدوده هاي پتانسيل دار پيشنهادي توسط سازمان زمين شناسي ظرف 10 روز، واگذاري محدوده هاي پتانسيل دار بر اساس فراخوان و مزايده بين واحدهاي فولادي و اختصاص صرفا يك محدوده خاص به هر يك از واحدهاي فولادي متقاضي شروط واگذاري محدوده اكتشافي به واحدهاي فولادي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار