همدان شهریور امسال میزبان مسابقات جوجيتسوي قهرمانی کشور خواهد بود .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران همدان  ؛  دبیر هیات رزمی استان با اعلام این مطلب افزود: تاکنون 22 استان برای حضور در این مسابقات اعلام امادگی کردند و آرزونوف قهرمان جهان و رییس جوجيتسوي کشور قزاقستان هم به عنوان مهمان در این پیکارها حضور دارد.
علی اکبر زنگنه همچنین از برگزاری رقابت های غرب کشور مرداد امسال و مسابقات استانی جوجیتسو تیرماه در همدان خبر داد.
وی افزود : جوجیتسو شاخه ای از ورزش های رزمی است که درآن از کلیه فنون ورزش جودو و فنون دست و پا-شیمه وکانسر استفاده می شود و همه ورزشکاران رشته های مختلف رزمی می توانند در مسابقات شرکت کنند.
وی درباره فعالیت‌های این رشته در بخش بانوان همدان بیان کرد: کمیته بانوان ما در رشته دفاع شخصی و کشتی کج فعال است و چهار باشگاه در استان همدان ویژه بانوان داریم.
زنگنه درباره فعالیت این رشته در بخش آقایان اظهار داشت: در بخش آقایان باشگاه‌های متعددی در استان داریم و اکثر شهرستان های ما در این زمینه فعال هستند.
وی با اشاره به بخش آموزش مربیان در این رشته گفت: ما فعالیت‌های خوبی در زمینه پرورش مربیان در سطح استان همدان داشته‌ایم به طوری که در حال حاضر بالغ بر 30 مربی در هیئت ورزش‌های رزمی همدان وجود دارد.
دبیر هیئت ورزش‌های رزمی ایران با بیان اینکه هیئت رزمی 35 زیرمجموعه دارد، تأکید کرد: یکی از مجموعه‌ها کشتی کج و دفاع شخصی است که فعال‌ترین مجموعه‌های ما هم همین دو رشته را شامل می‌شود.
وی در مورد ورزشکاران سازمان یافته این رشته گفت: تمام ورزشکاران ما دارای بیمه ورزشی هستند و ما در حال حاضر بالغ بر 8 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در دو بخش بانوان و آقایان در استان همدان داریم./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.