معاون اجرایی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: هم اکنون این استان رتبه نخست اجرای طرح ملی سنجش فشار خون و تناسب بدنی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پرویز اردلان گفت: این طرح با هدف بررسی فشار خون و تناسب بدنی ایرانیان بالای 30 سال و بررسی علل مرگ و میر مبتلایان به بیماری های قلبی و فشار خون بالا از 15 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان مرداد ماه امسال ادامه دارد.


وی با بیان اینکه در قالب این طرح فشار خون، قند و قد و وزن جمعیت شهری و روستایی بصورت رایگان اندازه گیری خواهد شد، از زمان آغاز طرح تا به امروز، 331 هزار نفر از ساکنان استان کرمانشاه که رقمی معادل 38 درصد کل جمعیت استان است، در قالب این طرج سنجش شده اند.

اردلان، پوشش جمعیتی اجرای این طرح در جامعه شهری استان را حدود 17 درصد اعلام و تصریح کرد: تاکنون حدود 100 هزار نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 220 هزار نفر از جمعیت روستایی استان در قالب این طرح سنجش شده اند و این بدان معناست که 90 درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

اردلان، علت موفقیت بالای اجرای این طرح در جامعه روستایی را مراجعه مجریان طرح به درب منازل روستاییان خواند و گفت: طرح فوق در جامعه شهری با مراجعه مردم به مراکز درمانی در حال اجراست.

وی در پایان از افراد خواست هر چه سریع تر با مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش طرح ملی فشار خون و تناسب بدنی قرار گیرند./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.