یادمان 14 شهید گمنام پس از گذشت 11 سال از زمان تدفین و بیش از 30 ماه از شروع ساخت با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ساخت یادمان شهدای گمنام قم در جوار کوه خضر نبی و از آبان 89 شروع شده و در نهایت با گذشت بیش از 30 ماه از آغاز آن با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در مراسم پرده‌برداری از یادمان 14شهید گمنام گفت: این شهدای گمنام در سال 1381 در یک مراسم باشکوه از حرم مطهر حضرت معصومه تا کوه خضر نبی تشیع و در این مکان به خاک سپرده شدند.
مهدی کربلایی با اشاره به اینکه از سوی اداره‌کل اوقاف، سپاه علی‌بن ابیطالب،‌شهرداری و... زحمات زیادی برای احداث این یادمان کشیده شده، ابراز داشت: البته این ساخت این سازمان در دوره‌ای مغول ماند و سازه آن نیمه‌کاره رها شده بود.
وی یادآور شد: در سال 1389 ماموریت ساخت یادمان شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار واگذار و با اعتبارات خوبی که از سوی استانداری به این موضوع اختصاص داده شد کار را شروع کردیم و با کمک‌هایی که از سوی بنیاد مرکز انجام شد کار را به اینجا رساندیم.
استاندار قم نیز در این مراسم با اشاره اقدامات صورت گرفته برای ساخت یادمان شهدای گمنام عنوان کرد: چند ماه پیش وعده‌ای در خصوص اتمام این یادمان داده و به آن وعده عمل شد، که انجام به موقع وعده‌ها مایه خیر و برکت و رشد است.
پیریایی یادمان شهدای گمنام و موزه دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای شکل‌گیری یک منطقه معنوی از یاد شهیدان دانست و گفت: باید به فکر ساخت المان‌هایی در بخش‌ها و در نقاط مختلف شهر باشیم که این المان‌ها دارای ویژگی‌های شهر مقدس قم باشد./ع
برچسب ها: قم ، یادمان ، شهداگمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.