صندوق بين المللي پول اعلام کرد اتهام وارد شده به "کريستين لاگارد" مدير کل اين نهاد مالي بين المللي را در روزهاي آينده بررسي مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "كريستين لاگارد" مدير کل صندوق بين المللي پول که از سال 2007 تا 2011 وزير اقتصاد و دارايي فرانسه بود، متهم است در ماجراي فروش سهام شركت " آديداس" به "برنار تاپي" تاجر فرانسوي و برخوردار شدن او از وام و كمك هاي مالي بانكي در سال 2007 ، به نفع وي اقدام كرده است.

بر اساس اين گزارش،لاگارد در ماجراي برنار تاپي به عنوان شاهد در دادگاه مورد بازجويي قرار گرفت. به همين علت، شوراي اداري صندوق بين المللي پول که لاگارد نيز عضو آن است قرار است در روزهاي آينده به اين موضوع بپردازد.

لاگارد براي دومين بار در دادگاه بازجويي شد.سوالي که اکنون مطرح شده اين است که با توجه به اين اتهام، لاگارد مي تواند به عنوان مدير کل صندوق بين المللي پول ايفاي نقش کند. مطبوعات و رسانه هاي ارتباط جمعي خارجي نيز همين موضوع را مطرح کرده اند.

شوراي اداري صندوق بين المللي پول تا کنون چندين بار از اين ماجرا مطلع شده است اما هر بار اعلام کرده است به لاگارد اطمينان کامل دارد.

شوراي اداري اين نهاد اعلام کرده است به توانايي هاي مدير کل صندوق بين المللي پول براي انجام دادن وظايفش اطمينان کامل دارد اما با جدي تر شدن ابعاد اين فساد مالي، اين شورا در نظر دارد پرونده لاگارد را در روزهاي آينده دقيق‌تر بررسي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مالی ، صندوق ، اتهام ، آدیداس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار