در این جلسه با کاربردهای عمده شبکه های رایانه ای و همچنین این که چه کسانی به شبکه نیازمندند آشنا می شوید.

به گزارش  اورژانس it باشگاه خبرنگاران، زمانی که شما در مکانی كه بیش از یک رایانه دارید استفاده از شبکه می تواند بسیار مفید باشد، یک شبکه محلی  یا LAN رایانه های شما را به منظور اشتراک فایل و تبادل انواع اطلاعات به یکدیگر متصل می کند در حالیکه رایانه به تنهایی می تواند بسیار مفید باشد، چندین رایانه متصل به هم، کارایی به مراتب بیشتر و بهتری خواهند داشت.

کاربردهای عمده شبکه های رایانه ای عبارتند از :
 اشتراک گذاری فایل:شبکه امکان دسترسی به فایل ها و جلوگیری از دوباره کاری یا ایجاد و فایل یکسان را برای افراد فراهم می کند.

اشتراک چاپگر: شما می توانيد با استفاده از شبکه یک چاپگر را با چندین رایانه به اشتراک بگذارید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

شبکه بازی: شما با استفاده از شبکه بازی يا همان گیم نت در یک محل هیجان بازی کردن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارتباط و مشارکت: کار کردن افراد با یکدیگر بدون دانستن اینکه دیگری در حال چه کاریست امری دشوار به نظر می رسد، شبکه کارمندان را قادر می سازد تا فایل های خود را به اشتراک گذاشته و کارهای یکدیگر را مشاهده کنند و به ایده پردازی بپردازند و با هم سریعا در تماس باشند.

سازماندهی: نرم افزارهای متنوعی برای هماهنگی و سازماندهی ملاقات ها و جلسات، بدون نیاز به آگاهی مکرر از برنامه زمانبندی افراد وجود دارد.

 این نرم افزارها معمولا شامل ویژگی های کاربردی و مفید نظیر دفتر تماس و فهرست کارها می باشد.

دسترسی از راه دور و همچنین حفاظت اطلاعات از دیگر امتیازات شبکه است که در آینده بیشتر با آن ها آشنا  می شوید.

در جلسه بعد شما با مزایا و معایب شبکه آشنا خواهید شد./ح
برچسب ها: شبکه ، اینترنت ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هادي
۱۹:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
سلام،خسته نباشيد خيلي ممنون از اينكه اينقدر به آموزش وارتقاي سطح سواد ديجيتال وكامپيوتري اهميت ميدين ومتشكرم از اينكه آخر جلسه ميگيدمبحث جلسه بعد چيه چون من نميتونم هر روز بيام اينترنت و با دونستن موضوع جلسه بعد با يه سرچ ساده تويyjcجلسات بعد به صورت زنجيروار پيدا ميشه