ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان کشور با انتشار بيانيه‌اي حمايت خود را از کانديداتوري "سعيد جليلي" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان کشور با انتشار بيانيه‌اي حمايت خود را از کانديداتوري "سعيد جليلي" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
«ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم و لا هم يحزنون»  الاحقاف 13
 
انتخابات مظهر بصيرت الهي مردمي است که همواره با اعتقاد راسخ به آموزه‌هاي مترقي اسلام ناب محمدي(ص) و آرمان‌هاي امام راحل و شهداي گلگون کفن عزم و اخلاص خود را در برهه‌هاي حساس نشان داده‌اند.

 بنا به اعتقادات اصيل اسلامي هر عملي که تنها با اخلاص و قرب الهي صورت گيرد، نصرت الهي به همراه خواهد داشت. از اين‌رو امروز ايران اسلامي بار ديگر در آستانه انتخاباتي سرنوشت‌ساز، حضور با بصيرت ملت بيدار ايران اسلامي را مي‌طلبد تا با انتخاب فردي اصلح مسير آتي مقاومت و پايمردي ملت مسلمان ايران بر حقوق خويش ترسيم نمايد و حصول نتايج و ثمرات اين مجاهدت خطير ممکن سازد. امروز جهانيان شاهدند چگونه ملت سرافراز انقلاب اسلامي در تحريم  بدخواهان و کينه توزان پله‌هاي سرافرازي و اقتدار را پشت سر مي‌گذارد و در مسير عزت و استقلال خود به پيش مي‌رود و دور نيست زماني اين ملت قهرمان به ثمره مقاومت‌ها و ايستادگي‌هاي خود دست يابد و به يگانه الگوي جاودان ملت‌هاي مظلوم جهان تبديل شود.

اساتيد، دانشجويان و فارغ التحصيلان محترم دانشگاهي؛ انتخابات برترين و مهمترين تجلي خواست و اراده ملت در سرنوشت کشور است و در اين عرصه دانشگاه همواره يکي از خدومترين نهادهاي کشور بوده است. نقش بي‌بديل دانشگاهيان در مقاومت، ايستادگي، عزت‌آفريني، خلق حماسه و مجاهدت علمي و همچنين پايمردي در عرصه  جهاد علمي و صيانت از دستاوردهاي علمي و فني کشور در امتزاج با روح حق‌طلب و حقيقت‌خواه اين نهاد، آن را به عنوان نهادي انقلابي در مسير احقاق حقوق ملت شريف ايران با ايستادگي ،بصيرت‌آفريني و مقاومت آگاهانه بدل کرده است. از اين‌رو نقش سرنوشت‌ساز دانشگاهيان در عرصه نقد و نظر و طرح مطالبات برخاسته از جان‌هاي مشتاق و آزاده دانشگاهيان در عرصه انتخابات واجد شوري بي‌بديل در تحقق حماسه سياسي و اقتصادي خواهد بود.

بر همين اساس و در پاسخ به اشتياق دانشگاهيان در حماسه حضور ملي در صحنه انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري اسلامي ايران، ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان حامي دکتر سعيد جليلي تحت عنوان ستاد ياران اميد فعاليت خود را در عرصه انتخابات آغاز مي‌نمايد.

ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان حامي دکتر سعيد جليلي در وهله نخست خواهد کوشيد ضمن پايبندي به اصول مترقي انقلاب اسلامي تمام مساعي خود را در تحقق حماسه سياسيِ مد نظر مقام عظماي ولايت به کار بندد و تمام کوشش خود را در جهت سازماندهي و به کارگيري توان دانشگاهي کشور در مسير انتخابِ برخواسته از بصيرت، تقوا و آينده‌نگري به کار گيرد و ضمن ترسيم دورنماي تحقق اهداف و آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در چارچوب مطالبات اين قشر فرهيخته از نظام اجرايي کشور، آن را نمايندگي کند.

شوراي مرکزي اين ائتلاف پس از بررسي‌ها و مطالعات و جلسات متعدد در زمينه مقايسه حاضرين در انتخابات حمايت قاطع خود را از دکتر سعيد جليلي در انتخابات آتي اعلام مي‌کند و اميد واثق دارد حضور جناب آقاي دکتر سعيد جليلي به عنوان نماد افتخار، مقاومت و ايستادگي بر مسند رياست‌جمهوري اسلامي ايران اهداف و آرمان‌هاي ذيل را تحقق بخشد:

1- بايسته است رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به معناي حقيقي کلمه رئيس‌جمهور انقلاب اسلامي باشد. ما اعضاء ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان قاطعانه از مسئولان نظام مي‌خواهيم توجه خود را به باز آفريني ارزش‌هاي اسلامي، انقلابي و زدودن انحرافات و کژروي‌ها و بازگشت به خواستگاه‌هاي اين حرکت اسلامي معطوف نمايند.

2- رياست‌جمهوري کشور عرصه آزمون و خطا نيست و شرايط ويژه کشور نيازمند از خود گذشتگي و ايثار در حفظ حقوق، منافع ملي و اصول اسلامي است. جامعه دانشگاهي کشور ضمن اداي احترام به تمامي حاضران در انتخابات معتقد است اين عرصه نيازمند حضور کساني است که تجربه نزديکتري از دفاع و حماسه دارند. دکتر سعيد جليلي فردي است که اين آزمون را با سربلندي به پايان رسانده و بي‌ترديد گذار از اين آزمون دشوار از وي شخصيتي استوار و درخور اعتماد ساخته است.

3- خيل شهداي جامعه دانشگاهي کشور و نيز شهداي مسير دانش هسته‌اي، وظيفه سنگين دانشگاهيان را در حفظ دستاوردهاي شهداي والامقام دو چندان مي‌کند.خون شهيدان بزرگوار اين عرصه و نگاه خانواده‌هاي اين عزيزان به عملکرد دانشگاهيان به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم وظيفه ما را در تحقق آن آرمان مضاعف مي‌کند. از اين رو دکتر سعيد جليلي که خود فردي برخاسته از قشر عظيم دانشگاهي است، و همواره توجه و حساسيت ويژه‌اي در جهت حفظ و پيشبرد اين دستاوردها داشته‌اند، شايستگي لازم را در هدايت و مديريت جامعه علمي کشور را دارا مي‌باشند تا به فضل پروردگار به اهداف علمي کشور در سند چشم انداز 20 ساله دست يابيم.

4- سياست خارجي کشور نيازمند بازگشت عقلانيت، پرهيز از ماجراجويي، موازي‌کاري و مداخله افراد بي‌اطلاع و سست نهاد است. تجربه حضور دکتر سعيد جليلي در عرصه سياست خارجي نگراني‌هاي دانشگاهيان در اين عرصه را پايان مي‌دهد و توجه ويژه به عزت و سرافرازي بين‌المللي ملت مسلمان ايران در چارچوب منويات مقام معظم رهبري را نويد مي‌دهد.

5- نزديکي فکري و اجرايي به فضاي دانشگاه و شناخت کافي از اين محيط نياز اساسي بدنه اجرايي کشور در همراهي با دانشجويان اساتيد و دانشگاهيان است و اين ارتباط دو سويه و مطلوب مي‌تواند سبب افزايش مشارکت و بهره‌وري دانشگاهيان در فرآيند توسعه و اقتدار ملي  گردد. از اين رو حضور دکتر سعيد جليلي به عنوان يکي از اساتيد دانشگاه در اين محيط سبب ايجاد شناخت کافي نسبت به خواست‌ها، مطالبات و آرمان‌هاي دانشگاهيان کشور شده و فرآيند ارتباط موثر بين دانشگاهيان و بدنه اجرايي کشور را فراهم خواهد آورد.

ستاد ياران اميد ضمن دعوت از عموم اساتيد، دانشجويان و دانش آموختگان به حضوري فعال و با نشاط در عرصه انتخابات، آنان را به حمايت از دکتر سعيد جليلي فرا مي‌خواند و اميدوار است نقش شايسته دانشگاهيان در ايجاد حماسه عظيم سياسي همچون هميشه محقق گردد.  اين ائتلاف با کمک و همت اساتيد و دانشجويان راه‌اندازي گرديده و از هم اکنون آماده شنيدن نقطه نظرات همراهان عزيز است  و دست يکايک اين عزيزان همراه را به گرمي مي‌فشارد و اميدوار است همراهي پرشور دانشگاهيان زمينه‌ساز افتخاري ديگر در کارنامه زرين قشر فرهيخته دانشگاهي باشد، که در اين جلوه گاه وحدت و اقتدار ملي، طمع‌ورزان به عزت و استقلال اين مرز و بوم دوباره طعم نااميدي را تجربه کنند.
 
ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار