کتاب "کام‌یوسف" که به زندگی شهید "کامبیز ملک شامران‌" اختصاص دارد دستمایه خوبی برای شاعران و داستان‌نویسان و رمان‌نویسان کشورمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "سیدصادق‌ رضایی‌" مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین جشنواره ادبی "کام یوسف‌" و بزرگداشت یاد و آرمان "شهیدکامبیز‌ ملک شامران‌" اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ادبی "کام یوسف‌" باید این جشنواره را به صورت دوسالانه برگزار کند.
وی افزود:چندین ویژه نامه و مجله باید به "شهیدکامبیز‌ ملک‌شامران" اختصاص یابد و کار علمی بر روی آن صورت گیرد.
"رضایی‌" تصریح کرد: مسئله‌ای که امروز رمان‌نویسان و شعرای ما با آن روبرو هستند بیان کردن عشق دو نوجوان نسبت به یکدیگر بوده که چگونه بیان کنند این موضوع در نوشته‌های این شهید بزرگوار به خوبی عنوان شده است و در نخستین  شورای سیاستگذاری  جشنواره ادبی بحث شود.
وی بیان کرد: در سال 94 که دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد باید فراخوان مقاله داشته باشیم همچنین یک فصل مانده به برگزاری جشنواره "ملک‌شامران" در سال 94 نشست‌های تخصصی ماهانه در رابطه با دیدگاه‌های آن بزرگوار برگزار شود مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کتاب "کام‌یوسف" مرجع و دستمایه خوبی برای داستان‌نویسان شاعران و رمان‌نویسان کشورمان خواهد بود که از آن الهام بگیرند.
"رضایی‌" تصریح کرد: از برگزیدگان جشنواره "کام‌یوسف" حمایت می‌کنیم این ناشران و مولفان که آثار آنها انتخاب شده است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت همه جانبه از آثار آنها خواهد کرد.
وی ادامه داد: دفتر مرکزی کانون مجتمع "ملک‌شامران" نامگذاری شده است مدیرعامل کانون بیان کرد: در جشنواره‌های بعدی همچون قصه‌گویی علاوه بر گزیدگان‌ عادی یک برگزیده ویژه "ملک‌شامران" خواهیم داشت.
"رضایی‌" خاطر نشان کرد: مجموعه هنرهایی‌ که باعث می‌شود یک فرد هنرمند شود در "کامبیز ملک‌شامران" وجود داشته است
در ادامه این مراسم "کیوان ایلچیان‌" دوست شهید "ملک‌شامران" خاطراتی را در رابطه با وی بازگو کرد.
 همچنین "حجت‌الاسلام و المسلمین‌ قیاس‌" درباره‌ی علم دانش زندگی سخنرانی کرد و در پایان این مراسم از 10 نویسنده و تصویرگر تقدیر و تجلیل شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.