سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذيه مناسب دانش‌آموزان، نقش مهمی در پيشگيری از استرس آنان دارد و موجب آرامش آنها می‌شود .

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبداللهی  ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تغذيه مناسب در فصل امتحانات به تمرکز و يادگيری دانش‌آموزان کمک می‌کند و دانش‌آموزان می‌توانند با تغذيه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود را افزايش دهند .

  وی افزود: غذاهايی مانند سوپ جو و همچنين کاهو، شير، دوغ و ماست حاوی لاکتوسين هستند که اين ماده خاصيت آرامش بخشی دارد و توصيه می‌شود شب قبل از امتحان از اين گروه مواد غذايی مصرف شود زيرا باعث کاهش استرس در دانش‌آموزان می‌شود .

  اين متخصص تغذيه با اشاره به اين که ميوه و سبزی در سلامت فکر نقش مهمی دارد، افزود: موادی که دارای سيتين هستند مانند زرده تخم مرغ، بادام زمينی، گردو و جوانه‌ها در تکامل مغز و سلول‌های مغزی بسيار مؤثر هستند و مصرف آنها در فصل امتحانات به دانش‌آموزان توصيه می‌شود .

  وی تصريح کرد: تحقيقات نشان می‌دهد که حافظه کوتاه مدت با خوردن مواد قندی ارتباط دارد و بهتر است دانش‌آموزان از صبح امتحان مواد قندی که سريع آزاد می‌شوند مانند آب ميوه، عسل، مربا، و چای شيرين مصرف کنند .

  دکتر عبداللهی به دانش‌آموزان توصيه کرد: از مصرف زياد قهوه و چای پررنگ، خودداری کنند و مصرف روزانه يک ليوان شير را برای ايجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان فراموش نکنند . /ح
برچسب ها: تغدیه ، استرس ، امتحانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار