گونه شناسی، معرفی گونه‌های مقاوم در برابر انواع حوادث طبیعی به کشاورزان و اصلاح گونه‌های گیاهی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی استان در سال 92 است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران فسید حسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی استان در سال 92 ، گونه شناسی، معرفی گونه‌های مقاوم در برابر انواع حوادث طبیعی به کشاورزان و اصلاح گونه‌های گیاهی است.
 
وي با اشاره به به ضرورت ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در میان کشاورزان و باغداران گفت:‌ این اقدام موجب کاهش خسارت‌های ناشی از انواع حوادث طبیعی در بخش کشاورزی می شود.  
 
صابري با تأکید بر ارایه تسهیلات اشتغالزایی به ویژه در بخش کشاورزی به متقاضیان مجرب،‌ دارای صلاحیت و واجد شرایط پرداخت، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به افراد غیر متخصص موجب راکد شدن تولید،‌ صرف نامناسب تسهیلات و ناتوانی افراد در بازپرداخت اقساط می‌شود.  
 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر لزوم اجرا و گسترش طرح‌های تولید مرغ، پرورش ماهی و کاشت گیاهان دارویی و خرید تضمینی آنها از سوی سازمان جهاد کشاورزی این استان تاکید و با بی‌ نظیر خواندن موقعیت‌های توسعه کشاورزی در استان، ادامه داد: در این استان در هر نقطه از خاکش و در هر زمان می‌شود انواع محصولات را در کمتر از دو ماه کشت کرد و این یک فرصت استثنایی است که باید قدر آن را دانست و با کار و تلاش و کمک به کشاورزان از این نعمات خداوند شکرگزاری کرد.  
 
 صابری با اشاره به اشتغالزایی گسترده این طرح‌ها، بیان کرد: دستگاه‌های متولی نیز باید استعلام‌ها و مجوزهای لازم را هر چه سریعتر صادر کنند.  
 
 وی، متولی حمایت و کمک به کشاورزان را اداره کل جهاد کشاورزی دانست و عنوان کرد: کشاورز در این استان باید مطمئن باشد که محصولش خریداری می‌شود و مزد زحماتش را می‌گیرد که اگر اینگونه نباشد رغبتی به ادامه تولید نخواهد داشت.  
 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای تعهد اشتغال هشت هزار و 798 نفری امسال این استان تلاش کرده و تمام توان و امکانات خود را به کار گیرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، گونه ، کشاورزی ، حوادث ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار