بحران در بخش مسکن سبب شده است شمار بي خانمانها در فرانسه افزايش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ بحران اقتصادي در کل اروپا بويژه در فرانسه سبب شده است مردم اين کشور اعتماد خود را به دولت از دست بدهند. بسياري از فرانسويها اميد خود را به آينده از دست داده اند و بعيد مي دانند اوضاع در آينده نزديک بهبود پيدا کند. به همين علت بسياري از آنها به فکر اين هستند پول خود را در بخشهاي بهتري سرمايه گذاري کنند. 

ارو هات کارشناس امور سرمايه گذاري گفت براي بسياري از فرانسويها خانه سرمايه گذاري نسبتا مطمئني محسوب مي شود اما به علت بحران سياسي و اقتصادي در فرانسه اين بخش نيز دچار بحران شده است. مردم هم اکنون دنبال ثبات در اوضاع هستند و مي خواهند از بلاتکليفي خارج شوند. در هر حال ملک آخرين جايي است که فرانسويها مي توانند با اطمينان بيشتري در آن سرمايه گذاري کنند. 

اما بسياري معتقدند بخش ملک در فرانسه قرباني سياستهاي غلط بانکها شده است. سالهاست بانکهاي فرانسه حاضر نيستند وام مسکن پرداخت کنند در نتيجه بسياري از فرانسويها به سرمايه گذاري در جاهاي ديگر گرايش پيدا کرده اند.ارو هات گفت بسياري از مردم ترجيح مي دهند از پاريس خارج شوند و به شهرها و حتي کشورهاي ديگر بروند. اين گرايش در مقايسه با سال گذشته شانزده درصد افزايش داشته است. همچنين شمار فرانسويهايي که به بلژيک مهاجرت کرده اند، بيست و پنج درصد رشد داشته است.

گرچه اخيرا وامهاي بيشتري براي خريد مسکن در فرانسه پرداخت مي شود اما بخش مسکن در اين کشور دچار رکود است و بسياري از فرانسويها پول خود را براي خريد ملک در ديگر کشورهاي بحران زده نظير پرتغال خرج مي کنند. در همين حال شمار بيخانمانها در فرانسه بويژه پاريس افزايش شديدي داشته است. آمارهاي رسمي حاکيست بيش از يکصد و سي هزار نفر در فرانسه بيخانمان هستند و اين رقم در مقايسه با سال دوهزار دو برابر شده است.

 همچنين ارقام اداره ملي آمار فرانسه نشان مي دهد حدود سه ميليون نفر در اين کشور در شرايط بسيار بد و غيربهداشتي زندگي مي کنند. البته آمار مؤسسات خيريه بسيار بيشتر است. بر اساس اعلام مؤسسات خيريه حدود ده ميليون نفر در فرانسه از بحران مسکن رنج مي برند. مردم بارها در اعتراض به اين وضع تظاهرات کرده اند اما با وجود قول تغييرات، کمبود مسکن سالهاي سال يکي از بزرگترين ناکامي دولتهاي فرانسه است.

برچسب ها: فرانسه ، افزایش ، فقیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار