برای آنکه الگوی مصرف و استاندارد کشاورزی شناخته شود، باید برای آن معیار و سنجش داشت. معیار سنجش هرچیزی رفع نیاز مردم براساس علم و اسلام، به زمان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران برای آنکه الگوی مصرف و استاندارد کشاورزی شناخته شود، باید برای آن معیار و سنجش داشت. معیار سنجش هرچیزی رفع نیاز مردم براساس علم و اسلام، به زمان است. لذا معیار سنجش الگوی مصرف و استاندارد کشاورزی باید براساس آن باشد. هرچیزی که در کشور تولید می شود باید براساس نیاز مردم و براساس علم و اسلام به زمان باشد تا آن الگو و یا استاندارد قلمداد شود. دراین راستا الگوی مصرف و استاندارد کشاورزی معرفی شده است اجرای آن موجب تعادل در زندگی مردم و خودکفایی کشاورزی در زمینه های مختلف می شود.

مصرف برای برآورده شدن نیازهای مردم به زمان است با بررسی به عمل آمده دربسیاری موارد نیازهای مردم به زمان برآورده نمی شود درحالی که خداوند عالم پتانسیل موردنیاز آحاد بشر به زمان تنظیم فرموده است: پتانسیل روزی همه موجودات عالم از جمله انسان به زمان درکره زمین وجود دارد و می فرماید: روزی همه موجودات عالم را در چهار روز تنظیم کردیم و می فرماید: ما زمین را گسترانیدیم و چه نیکو گستراننده ایم و می فرماید زمین خدا وسیع و بسیار وسیع است و معنی آن است که زمین موردنیاز آحاد مردم در هر زمینه ای به زمان وجود دارد و می فرماید آب مورد نیاز بشر و چهارپایان را از آب باران تامین می کنیم اما کارشناسان و برنامه ریزان نسبت به آن شناخت ندارند و با عدم شناخت و شناخت اشتباه موجب کار برخلاف الگوی مصرف و استاندارد شده و آن موجب کمبود و کاستی و ناهنجاری در زندگی مردم شده است و آن معادل کمبود در زندگی مردم و ناهنجاری در جامعه به زمان است.

عدم برآورده شدن نیاز آحاد مردم به زمان به طور کامل و جامع ناشی از عدم شناخت و شناخت اشتباه کارشناسان و برنامه ریزان است و آن موجب کار و برنامه برخلاف الگوی مصرف و استاندارد در کشور و کمبود و کاستی در زندگی مردم شده است. مثلا در کشور حدود ۸۰ درصد از اراضی بدون بهره برداری است یا به طور ناقص از آن بهره برداری می شود لکن از طرف کارشناسان و برنامه ریزان از نبود زمین در کشور سخن می رود درحالیکه زمین برای بهره برداری های مختلف مورد نیاز مردم جهت مسکن، کشاورزی، شهرسازی عملی، کارخانجات، راه و موارد دیگر موردنیاز مردم به زمان وجود دارد. یا درخصوص عدم خودکفایی کشاورزی ۶۳ درصد آب کشور به دریاها و باتلاق ها می ریزد و حتی از طرف کارشناسان و برنامه ریزان از نبود آب در کشور سخن به میان می آید درحالیکه آن آب معادل خودکفایی کشاورزی در هر زمینه ای است که باید مهار و مورد بهره برداری به زمان جهت رفع نیاز آحاد مردم برسد اما با عدم شناخت و شناخت اشتباه کارشناسان و برنامه ریزان موجب عدم بهره برداری از آن جهت رفع نیاز آحاد مردم به زمان شده است و آن برخلاف الگوی مصرف و استاندارد در کشاورزی است.

برای روشن شدن آن بعضی از پتانسیل های موجود در کشاورزی و منابع طبیعی در کشور بیان و راهکارهای علمی و الهی و یا به عبارت دیگر راهکارهای الگوی مصرف و استاندارد در کشاورزی ارائه می شود.

همان طور که آشکار است منشأ تغذیه انسان از آب و خاک است. آب مایه حیات و خاک بستر زندگی است لذا مردم باید بتوانند به زمان از آن جهت رفع نیاز خود بهره برداری کنند. کشاورزی اساس زندگی بشر در دنیاست کارشناسان منابع طبیعی، کشاورزی، آب و شیلات دانش آموخته اند تا موجب تسهیل و تنظیم در خودکفایی و برآورده شدن نیاز آحاد مردم به زمان شوند لکن در بسیاری موارد با عدم شناخت و شناخت اشتباه خود مانع تسهیل در برآورده شدن نیاز کشاورزی مردم و موجب عدم خودکفایی در این خصوص شده اند همان طور که ذکر شد خداوند عالم پتانسیل نیاز زندگی آحاد بشر به زمان تنظیم فرموده است لذا باید بازشناسی بهره برداری از بسترهای تولید کشاورزی، منابع طبیعی، آب و شیلات صورت گیرد. تا بر اساس الگوی مصرف و استاندارد کشاورزی، کشور در همه زمینه های ذی ربط به خودکفایی برسد.

شناسایی و واگذاری بستر تولید کشاورزی یعنی زمین و آب به مردم باید در صدر کار کارشناسان و برنامه ریزان باشد تا کشور در سطوح مختلف کشاورزی براساس علم و اسلام به زمان به خودکفایی برسد. ۵۰میلیون هکتار عرصه مطالعه شده جهت کشاورزی در کشور وجود دارد و عرصه های مطالعه نشده نیز پتانسیل کشاورزی را دارد» و حدود ۶۳درصد آب های کشور با عدم بهره برداری به صورت مختلف از دسترس مردم خارج می شود و آن معادل خودکفایی کشاورزی، شرب و صنعت در کشور است لذا برنامه ریزی برای بهره برداری از آن براساس علم و اسلام جهت رفع نیاز مردم به زمان باید صورت گیرد .
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزی ، توسعه ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار