روزنامه السياسه چاپ کويت نوشت: از اهداف بلند مدت آمريکا اشغال هفت کشور خاورميانه است تا منابع و ثروتهاي طبيعي آنها به ويژه نفت و گاز را تصاحب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه امروز در پايگاه اينترنتي خود همچنين با انتشار مقاله اي به قلم اميل امين با عنوان «پيش بيني هاي کسينجر و جنگهاي خاورميانه»  نوشت : در اوايل فوريه گذشته "روباه مکار" سياست آمريکا و وزير خارجه سابق اين کشور يعني "هنري کسينجر" پيش بيني هايي داشته است. اين پيش بيني ها از احتمال ايجاد جنگهاي منطقه اي بزرگي در خاورميانه خبر مي دهد که به جنگ جهاني منتهي خواهد شد.

وي در مصاحبه با روزنامه  آمريکايي «ديلي سكياپ» اظهار داشت : ارتش آمريکا به ما اطلاع داده است که ما مجبوريم در هفت کشور از خاورميانه زمام امور امنيتي را در دست بگيريم زيرا اين هفت کشور از نظر راهبردي براي ما اهميت فراواني دارد به ويژه اينکه در اين کشورها نفت و منابع اقتصادي ديگري نيز وجود دارد. 

كيسنجر افزود: طبلهاي جنگ در خاورميانه هم اکنون در حال نواخته شدن است و هر کس که آن را نمي شنود موکدا ناشنواست. 

آيا اين عبارتهاي کسينجر نگراني ايجاد نمي کند؟ 
 
اما نگراني زماني بيشتر مي شود که هنري کسينجر تاکيد مي کند : اگر مسائل همانطور که پيش بيني مي شود در جريان باشد نصف خاورميانه به اسرائيل تعلق خواهد گرفت!!! 

اين سخنان را يکي از مهمترين متفکران سياسي آمريکا مطرح مي کند.

و در نهايت کسينجر اعتراف مي کند که مراکز سياسي و راهبردي آمريکا از نظاميان در خواست کرده اند که هفت کشور خاورميانه را به اشغال درآورند تا منابع و ثروتهاي طبيعي آنها را به ويژه نفت و گاز و گذرگاههاي بين المللي کشتيراني تصاحب کنند .

وي همچنين تاکيد مي کند که تسلط بر نفت تنها راه تسلط بر مواد غذايي و در نهايت تسلط بر ملتهاست. 

حال ما بايد چگونه اين اظهارات هنري کسينجر را مطالعه کنيم با توجه به اينکه در ليبي و مصر و سوريه و لبنان و عراق درگيريهاي خونين و جنگهاي داخلي وجود دارد؟ 

بنابراين اين مسائل همه برنامه ريزي شده است تا آتش جنگهاي داخلي را در منطقه ايجاد کنند و البته ماموريت جنگهايي که کسينجر پيش بيني کرده است به آساني اجرا شود و زماني که درگيريها و مشکلات در منطقه به اوج خود رسيد ، خود ملتهاي منطقه از کشورهاي خارجي کمک خواهند خواست و خواستار دخالت نظامي در کشورشان خواهند بود تا مشکلات ايجاد شده به نوعي حل شود که در اينصورت اشغال اين کشورها محقق خواهد شد. 

پس آيا منطقه هلال حاصلخيز - که در يک نامگذاري قديمي ، مثلثي که شامل عراق و سوريه و فلسطين و لبنان است - منطقه اي است که در نظر گرفته شده است تا آتش خاورميانه و جنگهاي منطقه اي که به جنگ جهاني بينجامد در آن شعله ور شود؟ 

البته در سوريه امروزه درگيريها تبديل به درگيريهاي فرقه اي و طايفه اي شده است که بين  گروههاي جهادي تندرو مانند جبهه النصره - که وابسته به القاعده است - و بين شيعيان صورت مي گيرد که چه در داخل سوريه و چه از خارج آن به درگيري با يکديگر مي پردازند .

بنابراين افروختن شعله هاي آتش جنگ در سوريه امروز به يقين درگيريهاي طايفه اي در عراق  نتيجه خواهد داد زيرا درعراق نيز اختلافات مذهبي و فرقه اي وجود دارد. 

اما سئوالي اينجا مطرح مي شود که آيا جنگ در منطقه باقي خواهد ماند؟ و آيا جنگ منطقه اي ناگزير بايد اتفاق بيفتد؟


برچسب ها: نفت ، گاز ، چپاول ، آمریکا ، جنگ ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار