بخشICU2 بیمارستان فیروزآبادی با حضور دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي و جمعی از مسوولان شهرستان ری امروز افتتاح شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ در این مراسم که دکتر مسلمی فرد رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، دکتر خورشیدی رئیس بیمارستان فیروزآبادی، نمایندگان فرمانداری شهرری، حاج آقا فیروزآبادی متولی بیمارستان، جمعی از مسوولان دانشگاه و جمعی از پزشکان و مسوولان بیمارستان نیز حضور داشتند، دکتر خورشیدی رئيس اين بيمارستان به ارایه گزارشی اجمالی از وضعیت بیمارستان پرداخت.

وی اظهار داشت: بیمارستان فیروزآبادی با 200 تخت فعال و داشتن 517 تخت مصوب به ساکنان محدوده شهرری خدمت­رسانی می­کند که حدود 98 هزار نفر مراجعه کننده و بیش از 11 هزار نفر بستری سالانه دارد.

وی با اشاره به تعداد پرسنل پزشکی، پرستاری و پشتیبانی این مرکز، کمبود تخت ICU را یکی از معضلات این بیمارسان برشمرد و خاطرنشان کرد : این بخش که امروز افتتاح می شود دارای 16 تخت ICU است که در آینده نزدیک و تا حدود یکماه آینده بخش NICU  این مرکز نیز افتتاح خواهد شد همچنین بخش آنژیوگرافی مرکز نیز آماده راه اندازی است.

دكتر خورشيدي راه­اندازی بخشNICU  را سبب مرتفع شدن مشکلات این مرکز درخصوص زایمانهای پرخطر برشمرد و افزود: بخشICU2  بیمارستان فیروزآبادی با اعتباری معادل دو میلیارد و 700 میلیون تومان بازسازی ، فضاسازی و تجهیز شده است که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق و بقیه نیز توسط همکاری دانشگاه و خیرین تامین شده است.

براساس اين گزارش دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي نیز در این مراسم ضمن ارایه پیشنهادها و رهنمودهایی برای ارایه خدمات بهتر به مردم منطقه اظهار داشت: یکی از راهکارهای تامین کمبود نیروی پرستاری چنانکه مصوب کرده­ایم راه اندازی شعباتی از دانشکده پرستاری در نزدیک برخی از بیمارستانها در مناطق مختلف است که تاکنون مرکز پزشکی امام حسین(ع) و مرکز پزشکی مسیح دانشوری برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: اگر حمایت خیرین در شهرستان ری صورت گیرد به منظور کمبود نیروی پرستاری این مرکز نیز می توان شعبه­ای از دانشکده پرستاری و مامایی را در شهرری و نزدیک این بیمارستان راه­اندازی کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي خاطرنشان کرد: در این طرح که می­تواند به عنوان یکی از کارهای مشترک بین دانشگاه­های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران باشد، دانشجویان پرستاری ضمن آموزش در بیمارستان به فعالیت خواهند پرداخت و آنها را در دوران دانشجویی استخدام خواهیم کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار