سخنگوی کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات در بخش نحوه هزینه‌کرد درآمد 50 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در سال 92 گفت: لازم است 5 هزار میلیارد تومان از محل درآمدی هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری گفت:‌ محور توسعه انسان است و اگر بخواهیم به سلامت جامعه فکر کنیم قطعا توسعه بدون سلامت جامعه و انسان امری غیرممکن است.
 
وی در ادامه افزود:‌در اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف به تامین خدمات بهداشت و درمان و  مراقبت‌های پزشکی است و همچنین در قانون برنامه توسعه نیز دولت را مکلف کردیم که استانداردهای ملی سلامت را انجام دهد.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: در بند «د» قانون برنامه پنجساله توسعه دولت را مکلف کردیم تا پایان سال اول برنامه نظام درمانی کشور را در چارچوب یکپارچگی بیمه، پزشک خانواده و نظام ارجاع را انجام دهد لذا توجه به این موضوع توجه به شاخص عدالت و کاهش هزینه‌های درمانی است.
 
کاتب در ادامه اظهار داشت: در قانون برنامه دولت را مکلف کردیم 10 درصد از خالص کل وجوه حاصل از اجرای هدفمندی صرفا به بخش سلامت اختصاص یابد لذا درخواستم این است 5 هزار میلیارد تومان از محل درآمدی هدفمندی یارانه‌ها به این بخش اختصاص یابد.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: نوبت ، عصر ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار