اتحادیه بین المللی سه گانه (ITU) در گزارشی به قلم ارین گرین به برگزاری دوره مربیگری باشگاهی سطح یک اتحادیه جهانی سه گانه در جزیره کیش ایران اشاره کرده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گزارش اتحادیه بین المللی سه گانه (ITU) که در پایگاه رسمی اطلاع رسانی این اتحادیه قرار گرفته آمده است: بیش از 30 نفر از مربیان ایرانی در یک دوره 4 روزه که حضور در کلاسها و جلسات تمرینی بود شرکت کردند.

فدراسیون سه گانه ایران به دقت 34 نفر مربی را با سوابق ورزشهای متفاوت همچون شنا، دوچرخه سواری، دو، تربیت بدنی و علوم ورزشی برای این برنامه انتخاب کرده بود. آنها یک گروهی را تشکیل داده بودند که مشتاق آموزش و یادگیری تئوریهای تمرینی و مهارتهای مربیگری بودند.

علی صبور رییس فدراسیون سه گانه ایران در این جلسات حضور یافت تا به مربیان روحیه بدهد و اعتماد به نفس را در آینده سه گانه در ایران القاء کند. وی اظهار داشت: این یک فرصت استثنائی برای مربیان ما است که دانشها و مهارتهای مربیگری سه گانه را بیاموزند. مربیان ما واقعاً از کیفیت جلسات دوره راضی هستند. من امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برگزاری پرو‍‍ژه های توسعه ورزش در ایران باشیم.

فرانز استودر از مدرسین دوره به خوبی با نیازهای منطقه خاورمیانه آشنا است. نحوه نگرش و ذهن باز وی مبتنی بر احترام متقابل موجب شد تا این دوره را پر تعامل تر و جالب تر نماید. وی اظهار داشت: ایران دارای یک پتانسیل قوی در توسعه ورزش ماست و ما باید به آنها کمک کنیم تا یک پایه محکم و استواری را برای رشد سه گانه ایجاد کنند. ما از طریق برگزاری این دوره تلاش کردیم تا آتشی را در شور و هیجان آنها برای سه گانه روشن نمائیم .

آنتونی لوزادا که در روند تدریس دوره همکاری می کرد از اینکه برای نخستین بار تحت نظارت و هدایت فرانز فعالیت می کرد احساس افتخار می کرد و اظهار داشت: هدف من این بوده که دانشها و تجربیاتم را با این مربیان به روش کاملاً تعاملی تقسیم کنم و امیدوارم که تمرینات پایه ای تیم ما ارزش همکاری در قالب یک تیم را برای آنها روشن نماید .

کی وو یونگ هماهنگ کننده توسعه ورزشهای کنفدراسیون سه گانه آسیا گفت: ما در طول برگزاری دوره، به خوبی اشتیاق شرکت کنندگان را برای یادگیری بیشتر درباره ورزش سه گانه دیدیم. ایران همچون بسیاری از کشورهای خاورمیانه دارای گروههای پشتیبانی کننده خوبی است و مربیان پرشور و ورزشکاران علاقمند و مشتاق در ورزشها دارد. ایران می تواند الگوی خوبی برای توسعه ورزش سه گانه در منطقه باشد.

دیگر پروژه توسعه ورزش کنفدراسیون سه گانه آسیا و اتحادیه جهانی سه گانه در موضوع میزبانان مسابقلات و آموزش مسئولان فنی در شهر اولانباتار مغولستان و در تاریخ 30 ژوئن (یکشنبه 9 تیرماه 1392) برگزار خواهد شد./زر

برچسب ها: ورزش ، سه گانه ، توسعه ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار