فدراسیون اسکی کشورمان با برگزاری رقابت قهرمانی مربیان و پیشکسوتان آلپاین و اسنوبرد به فصل اسکی 91 خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،‌ فدراسیون اسکی کشور تقریباً فدراسیون کم حاشیه ای است. گر چه مثل بسیاری از فدراسیونها با کمبود بودجه و مشکلات عدیده مالی مواجه است اما نتایج این دوره اسکی بازان نتایج درخشانی بود.

به طور کلی اسکی کشور فصل پرکاری را پشت سر گذاشت. اعم از مسابقات داخلی و خارجی که برگزار شد و مدال ها و افتخارات و رکورد شکنی هایی که انجام شد علاوه بر این مسابقات ، اردوهای آماده سازی اسکی بازان نیز از دیگر فعالیت های این فدراسیون بود.

فدراسیون در تقویم ورزشی مسابقات داخلی خود بسیار پرکار بود. از جمله این فعالیت ها می توان به اردوی تدارکاتی و تمرینات اسکی آلپاین در رده سنی جوانان و نوجوانان در اولین ماه از سال 1391 اشاره کرد.

مسابقات اسکی صحرانوردی و آلپاین و اسنوبرد به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران – بین المللی آلپاین شهدای آسارا – لیگ شهرنشینان کشور در رشته آلپاین اردوی تدارکاتی اسکی چمن و لیگ بین المللی در این رشته و به دنبال آن مسابقات جام جهانی اسکی چمن از دیگر فعالیت ها بود.

اردوها از مهمترین فعالیت های جامعه اسکی کشور در فصل 91 بود. اردوهایی که بدون شک ماحصل آن ها تعیین نقاط ضعف و قوت اسکی بازان و بالا بردن سطح تجربه آن ها بود. به همین منظور در تابستان و از تاریخ اول مرداد ماه تا اول شهریور ماه اردوهای تدارکاتی تیمهای ملی آلپاین – صحرانوردی و اسنوبرد برگزار شد.

یکی از نقاط قوت فدراسیون اسکی در فصل 91 را می توان میزبانی مسابقات بین المللی در رشته های مختلف دانست. در واقع ، فدراسیون اسکی کشور به علت مشکلات مالی عدیده ای که با آن مواجه بود نمی توانست به مسابقات برون مرزی برود چرا که هزینه شرکت در این گونه رقابت های بسیار زیاد بود. بنابراین مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند تا میزبانی رقابت های بین المللی زیر نظر فدراسیون جهانی اسکی را بر عهده بگیرند.

بر این اساس در نیمه دوم دی ماه مسابقات لیگ بین المللی اسکی صحرانوردی آقایان و بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.
در نیمه اول بهمن ماه نیز مسابقات بین المللی اسکی آلپاین آغاز شد. مسابقات بین المللی اسکی اسنوبرد نیز به دنبال آن در دو بخش بانوان و آقایان شروع شد.
مسابقات به صورت چند مرحله ای و در پیست های مختلف اسکی کشور پیگیری شد در حالی که استقبال خوبی از این مسابقات از جانب اسکی بازان برون مرزی شد.

حضور اسکی بازان خارجی در رقابت های داخلی ما از مهمترین مزیت های برگزاری این رقابت های بود چرا که باعث می شد تا پوئن خیز این ورزشکاران در بالا بردن رنکینگ ورزشکاران ما اثرگذار باشد.

مسابقات لیگ شهرنشینان اسکی نیز با قوانین جدید خود شرایط مطلوبی ایجاد کرد. امسال مسئولان این مسابقات سعی کردند تا از غیر ملی پوشان در این رقابت ها استفاده کنند تا سهم زیادی از با استعدادها و پدیده ها شناسایی شوند.

هم چنین فدراسیون اسکی در راستای تکریم و بزرگداشت پیشکسوتانی که عمر و تجربه خود را صرف پیشرفت این رشته نمودند بارها تقدیر و آن ها را در مسابقاتی شرکت داد، مسابقات میان مربیان و قهرمانان نیز از دیگر اقدامات بود.

امسال فستیوال اسکی خردسالان از آن دست فعالیت های جالب فدراسیون بود. در تمام رشته های ورزشی نگاه ویژه ای به آموزش و اهمیت مسابقات انگیزشی در میان خردسالان می شود و این نگاه را می شد امسال به صورت ملموس تر در اسکی مشاهده کرد.

مسابقات مناسبتی و نمایشی نیز که با همت هیئت های اسکی صورت گرفت نیز از دیگر اقدامات و فعالیت جامعه اسکی کشور بود.
به طور قطع عملکرد فدراسیون اسکی در سال 91 در بخش مسابقات برون مرزی نیز بسیار خوب بود. رکوردهایی که اسکی بازان در رشته های مختلف زدند در طول تاریخ اسکی کشور بی سابقه بود.

از جمله مهمترین این رقابت های برون مرزی می توان به مسابقات قهرمانی جهان آلپاین در اشلادمینگ اشاره کرد. این مسابقات در بالاترین سطح جهان پس از المپیک زمستانی و به منظور کسب سهمیه المپیک بود و مقام کشورهای عضو فدراسیون جهانی در آن حضور داشتند. در این مسابقات محمد کیا دربندسری در میان 99 اسکی باز به رتبه چهل و هشتم مسابقات دست پیدا کرد.

مسابقات صحرانوردی قهرمانی جهان در ایتالیا نیز از دیگر رقابت های برون مرزی بود که به منظور کسب سهمیه المپیک سوچی 2014 برگزار شد. در این رقابت ها سید ستار صید برای اولین بار در تاریخ اسکی کشور در میان 72 اسکی باز مطرح جهان به رتبه یازدهم دست پیدا کرد.

یکی دیگر از رقابت های مهم برون مرزی در فصل اسکی 91 مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان بود. تیم اسکی کشورمان در این رقابت ها 3 نقره  و 5 برنز کسب کرد و به رتبه دوم دست پیدا کرد. این افتخارات تنها بخشی از عملکرد اسکی بازان با استعداد کشورمان بود.

در رشته ای که بسیاری از ملی پوشان حتی برای حضور در یک تیم باشگاهی با مشکل مواجه می شوند طبیعی است که نتوان به تمام اهداف و برنامه ریزی ها دست پیدا کرد. اما امروز این اسپانسرها و حامیان مالی هستند که می توانند زمینه ساز موفقیت هر چه بیشتر اسکی بازان شوند. مخارج اسکی کردن کم نیست و نتیجه گرفتن در مسابقات داخلی و برون مرزی هم بدون شک کار سختی است. اگر فدراسیون اسکی کشورمان در تعامل با حامیان مالی قادر باشد مشکلات مالی را به حداقل برساند شاید فصل اسکی بعدی به مراتب پر افتخارتر و پرکارتر از این فصل هم باشد./مح
برچسب ها: اسکی ، اسپانسرها ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار