رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کردستان از تایید صلاحیت 99 درصد از داوطلبان و کاندیداهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، قادرمرزی افزود: در مجموع هشت هزار و 44 نفر در استان برای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که پس از بازرسی های انجام شده در نهایت هفت هزار و 954 نفر تایید صلاحیت شدند.
وی گفت: میزان تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در کردستان نسبت به دوره های قبل بی سابقه بوده و ما در کل کشور بالاترین میزان تایید صلاحیت شده ها را داشته ایم.
به گفته وی از تعداد افراد تایید صلاحیت شده 899 نفر مربوط به شوراهای شهر و مابقی نیز مربوط به شوراهای روستا بوده است.
نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تعداد صندوق های اخذ رای شوراها در استان اشاره کرد و افزود: در مجموع هزار و 398 صندوق اخذ رای در سطح شهرها و روستاهای استان مستقر خواهد شد که از این تعداد 459 صندوق شهری و 955 صندوق روستایی است.
وی اظهار کرد: تعداد صندوق های اخذ رای در این دوره از انتخابات شوراها با 321 صندوق مربوط به شهرستان سنندج و کمترین نیز با 71 صندوق مربوط به دهگلان است.
قادر مرزی افزود: کار تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان همزمان با سراسر کشور از 16 خرداد آغاز و تا 22 خرداد ادامه خواهد داشت که در این راستا نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.
به گفته وی در این دوره از انتخابات شوراها دو هزار و 550 ناظر و سرناظر و همچنین 60 بازرس ویژه آمادگی نظارت بر برگزاری انتخابات را در سطح استان دارند.
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کردستان اظهار کرد: همچنین سه دوره آموزشی برای اعضای ناظر تاکنون برگزار شده و تا دهم خرداد نیز یک دوره آموزشی دیگر نیز برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.