تکیه معاون الملک ازبناهای دوره قاجاریه و از آثار ارزشمند شهر کرمانشاه محسوب می شود / این بنا دارای کاشیکاریهای منحصر به فردی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه،گفت: بخشی از کاشیهای این بنای تاریخی با گذر زمان و به دلیل رطوبت و دیگر عوامل مختلف، دچار آسیب شده است.

راعی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات اساسی این بنا می توان به جا به جایی کاشیها و عدم تناسب و ناهماهنگ بودن آنها با تابلوی اصلی، تعبیه معکوس کاشیها، ریختگی لعاب کاشی، ناقص بودن تصاویر تابلوها  اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: در انبار کاشی این تکیه که در داخل محوطه تکیه قرار دارد، هزاران قطعه از کاشیهای لعاب دار با سنت های تزیینی دوره قاجار وجود دارد که به دقت معلوم نیست هدف از تولید آنها چه بوده است اما در یک فرضیه می توان چنین برآورد کرد که از کاشیهای تکیه دو سری تولید شده است که بتوان در مواقع لزوم برای جایگزینی کاشیهای مستعمل استفاده شود.

وی یادآور شد: هدف از تولید انبوه این کاشیها هر چه که باشد، مدرکی است که مطالعه و طبقه بندی آنها می تواند علاوه بر شناخت دوره تاریخی قاجار در منطقه، در مرمت این تکیه نقش قابل توجهی دارد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تکیه ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.