با افزایش حجم درخواست های ثبت اختراع و زمان بر بودن این درخواست ها، گروه جستجوی متمرکز در واحد مالکیت فکری موسسه خدمات فن آوری تا بازار(کریدور) ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ در واحد مالکیت فکری موسسه ثبت خدمات فن آوری تا بازار، درخواست های ثبت اختراع با دو رویکرد مورد بررسی قرار می گیرد.

رویکرد اول امکانپذیری ثبت نهایی یک درخواست در ادارات ثبت اختراع خارجی و دومین رویکرد بررسی قابلیت تولید و تجاری سازی درخواست ها.

این فرآیند جهت جلوگیری از تحمیل هزینه سنگینی در اثر رد ادعا در ادارات ثبت اختراع خارجی و نیز داشتن تاثیر مثبت بر ایجاد ارزش افزوده اقتصادی برای کشور انجام می پذیرد که فرایندی کارشناسی و زمان بر است، علاوه بر این با افزایش حجم درخواست ها از سال 90 نگرانی برای تبدیل این بخش به گلوگاهی در این حوزه افزایش یافت، از این رو ضرورت ایجاد یک گروه تخصصی ارزیابی و داوری متمرکز بر این موضوع بیش از پیش احساس شد.

پس از بررسی الگوی جستجو و ارزیابی اداره ثبت اختراع آمریکا و الهام از آن ساختاری مشابه در مقایسی کوچک متشکل از چهار بخش نانو و پلیمر و نانوکاتالیت، نانودارو، نانو مواد و در نهایت کلیه امور مربوط به ارزیابی و داوری اختراعات به شرکتی خصوصی واگذاشته شد و به کارشناسی که دارای دکتری و یا دانشجوی این مقطع بودند، به آموزش هایی در خصوص جستجوی تخصصی اختراع و نحوه ارزیابی و داوری پرونده ها داده شد تا در این شرکت به فعالیت بپردازند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار