رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا روز گذشته در تهران به پایان رسید و کاپ قهرمانی در دستان سنگنوردان ایرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و یکمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا که از روز اول خرداد در پارک ملت تهران آغاز شده بود روز گذشته به کار خود پایان داد و در نهایت کاپ قهرمانی در دستان سنگنوردان ایرانی قرار گرفت.

در ادامه گزارش آمده است: در پایان این رقابتها ایرانی با کسب 1021 امتیاز در سکوی نخست ایستاد و کشورهای چین و و قزاقستان با 692 امتیاز به طور مشترک دوم شدند.

بر اساس این گزارش: در اختتامیه این رقابتها آنتونی سی رئیس فدراسیون سنگنوردی آسیا و بنهارد ناظر مسابقات از لهستان شرکت داشتند و از نزدیک شاهد این رقابتها بودند.

در ادامه گزارش آمده است: در مسابقات سال جاری سنگنوردی آسیا 11کشور حضور داشتند که در 3رشته سر طناب بولدرینگ و سرعت به رقابت پرداختند.

بر اساس این گزارش: یکی از پدیده های این رقابتها علی برات زاده بود که در بخشهای بولدرینگ و سر طناب ایران را صاحب طلا کرد و شگفتی آفرید و مایه تعجب سنگنوردان خارجی شد.

این گزارش می افزاید: در فینال سر طناب آقایان علی برات زاده و رضا کلاسنگیان در بین 8 شرکت کننده طلا و نقره گرفتند و عنوانهای اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در ادامه گزارش اضافه می شود: در بخش سرعت مردانی نیز رضا علیپور دوم شد و مدال نقره را از آن خود کرد و سنگنوردان از چین و اندونزی رتبه های اول و سومی را کسب کردند.

گزارش دیگری می گوید: در بخش سرعت زنان، فرناز اسماعیل زاده از تهران موفق شد قهرمان این بخش را در فینال از آن خود کند و سنگنوردان اندونزی و قزاقستان عنوانهای دومی و سومی را از آن خود کردند.

این گزارش اشاره می کند در قسمت سرطناب سیما مطلبی از ایران موفق شد در بین سنگنوردان برتر قرار گیرد و در نهایت هشتمی را برای خود کسب کرد و سنگنودان چین و 2 قزاقستانی رتبه های اول تا سومی را کسب کردند.

گزارش دیگر اظهار دارد: رقابتهای امسال مورد استقبال سنگنوردان خارجی قرار گرفت و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با زحمات و تلاشهای شبانه روزی با موفقیت آنرا برگزار کرد و این موضوع برای کشورمان یک افتخار بزرگ به حساب می آید.

در پایان گزارش خاطرنشان می شود: سنگنوردی ایران چه در بخش مردان چه در قسمت بانوان رشد خیلی خوبی داشته است و ما امروز شاهد هستیم که قهرمانانی موفق و خوبی در این رشته فعال هستند و برای ایران مدالهای رنگارنگی کسب می کنند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار