رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت: بزرگداشت روز صنعت و معدن، مصوب شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي است و اصلي‌ترين هدف از اين نام‌گذاري، فرهنگ‌سازي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمايي درنشست خبري با اصحاب رسانه استان با بيان اين مطلب افزود:گرامي‌داشت اين روز بهانه اي خواهد بود كه تمام مسؤولان مربوطه دردستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي در كنار هم مجددا به مشكلات موجود بخش صنعت و معدن پرداخت نموده و راه‌كارهايي عملي و موثر براي حل مشكلات كنند.

وي افزود: در مراسم روز صنعت، معدن امسال همانند ساليان قبل، از واحدهاي صنعتي و معدني نمونه انتخاب شده تقدير به عمل خواهد آمد.

وي با بيان اينكه آذربايجان شرقي در امر صنعت و معدن هم‌چون نگيني درتاريخ ايران مي‌درخشد، اظهار داشت: اين استان با ظرفيت‌هاي فراوان صنعتي و معدني در توسعه اقتصادي كشور نقش چشم‌گيري دارد و فعاليت بيش از 8 هزارواحد صنعتي دليل بر اين مدعا است.

وي بر حضور فعالان بخش‌هاي صنعتي، معدني و بخش خصوصي براي ارتقاي كيفيت برنامه‌هاي اين روز تاكيد كرد.

عظمايي اظهار داشت: دهم تير ماه فرصت مناسبي است كه به مهم ترين موتور محركه اقتصاد يعني بخش صنعت و معدن نگاهي انديشمندانه شود چرا كه اين بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پايدار در افزايش توليد ناخالص ملي و در آمد سرانه نقش بسزايي دارد.

وي افزود: جزييات برنامه هاي اين روز متعاقبا جهت تنوير افكار عمومي اعلام خواهد شد./ب

برچسب ها: موتور ، محرکه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.