شمارش معکوس برای حضور تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ جهانی آغاز شده است.

غلامرضا مومنی مقدم مربی بین الملل والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما در مرحله مقدماتی مسابقات لیگ لیگ جهانی والیبال در گروه بسیار سختی قرار گرفته ایم تیم های ملی ایتالیا، روسیه و صربستان در والیبال صاحب نام و صاحب سبک هستند، آنها دارای تجربه حضور در المپیک و مسابقات لیگ جهانی را در کارنامه خود دارند این امر در حالی است که تیم ملی ایران در لیگ جهانی 2013 یک تیم جوان و کم تجربه است.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم که بازیکنان تیم ملی ایران چون در مسابقات قهرمانی جهان نتایج قابل قبولی را کسب کرده از انگیزه بسیار بالایی برخوردارند و می توانند بازی های بسیار خوب و سطح بالایی در مقابل حریفان لیگ جهانی از خود نشان دهند.

مربی بین الملل والیبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه ما شاهدیم که بازیکنان از نظر جسمانی در شرایط مطلوبی هستند کسب نتیجه در لیگ جهانی به مسائل روحی و روانی آنها مربوط می شود.

مومنی مقدم تصریح کرد: با توجه به فشرده بودن مسابقات لیگ جهانی و جا به جایی های سخت، تجربه ولاسکو می تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از بروز مسائل حاشیه ای داشته باشد.

وی یاد آور شد: اگر بخواهیم تیم ملی ایران را با تک تک حریفانش مقایسه کنیم کار اشتباهی است ما به هیچ عنوان منکر خوب بودن آنها نمی شویم اما باید والیبالیستهای ایرانی با تمام وجود و توان خود مقابل حریفان ظاهر شوند.

وی یاد آور شد: باید مسئولان و علاقمندان سطح توقعات خود را کاهش دهند تا استرس در میان ملی پوشان وجود نداشته باشد.

مربی بین الملل والیبال یادآور شد:‌در حال حاضر 2 الی سه سال است که تیم ملی در مسابقات مختلف نتایج قابل قبولی کسب کرده است نباید این مسئله باعث شود که از والیبالیست ها توقعات غیر منطقی داشته باشیم این مسئله فشار روانی را روی تیم افزایش می دهد.

مؤمنی مقدم گفت: باخت در مسابقات لیگ جهانی با توجه به وضعیت تیم ملی ایران هیچ تبعات خاصی به همراه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان ما می توانند تجربه ای را که مقابل تیم ملی لهستان به دست آورده اند در لیگ جهانی دوباره تکرار کنند اما در این مسابقات نیاز به یک چشم انداز 2 الی 3 ساله برای کسب نتیجه است.

وی در خصوص غیبت علی نادی کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ترکیب تیم ملی حاضر در لیگ جهانی اظهار داشت: در حال حاضر در پست دفاع وسط بازیکنان حاضر در پست دفاع وسط بازیکنان خوب و صاحب نام زیادی از جمله تشکری، جدیدی، غلامی حضور دارند اما به طور کلی بازیکنان در والیبال از سنین 27 الی 28 سالگی تا 32 سالگی به اوج پختگی خود می رسند. علی نادی در شرایط کنونی که به اوج پختگی خود رسیده می توانست نقش قابل توجهی در کسب نتیجه در لیگ جهانی داشته باشد ولی نظر ولاسکو این بود که وی در ترکیب امسال نباشد و باید به نظر سرمربی احترام گذاشت.

مربی بین المللی والیبال کشورمان در ادامه افزود: سرویس هایی که از سوی تیم ها در لیگ جهانی زده می شود ساده نیست، به طور قطع مقابل بهترین ها دریافت صد درصد و عالی نخواهیم داشت، البته ولاسکو در طول تمرینات آماده سازی اخیر عمده کار خود را روی سرویس و دریافت گذاشته بود، این مسئله رشد قابل قبول و رفع مشکلات فنی ملی پوشان در دریافت را به همراه داشت./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار