سخنگوی ستاد دانشجویی جلیلی گفت: آرامش سیاسی و حاشیه نداشتن یکی از نقات قوت سعید جلیلی است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسین ذوقی" سخنگوی ستاد دانشجویی سعید جلیلی در نشست خبری که صبح امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به چرایی این مسئله که چرا خروجی تصمیمات دانشجویان حمایت از کاندیدا‌توری جلیلی شده است؟ گفت: جلیلی چند مزیت جدی و نسبی در فضای انتخابات دارد که خوب است که اینها مطرح شود نکته اول با توجه به شناخت و سابقه‌ای که وی دارد توان پیشبرد در حوزه بین‌المللی است.

ذوقی با بیان اینکه می‌توانیم بعنوان یک نماد در حوزه بین‌المللی و پرونده هسته‌ای اشاره کنیم، ادامه داد: در شرایطی که دعوا برسر این بوده است که فعالیت‌های ما تعلیق بشود یا نشود، رسیدیم به شرایطی که کشورهای 1+5 تأکید‌شان و خواهششان از کشورمان این شده است که به سایت‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای ما دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی ستاد جلیلی تصریح کرد: بنابراین این مسئله نتیجه روحیه مقاوم جلیلی در کنار تخصص خاصی که وی در حوزه بین‌المللی و دیپلماسی دارد است.

وی به دومین مزیت سعید جلیلی در فضای انتخاباتی کنونی اشاره کرد و گفت: نکته دوم بحث روحیه مردمی و ساده‌زیستی سعید جلیلی است، اینکه یک کاندیدایی و رئیس‌جمهوری در میان توده‌های مردم حاضر شود و به فرموده حضرت امام(ره) وضع معیشتی‌اش جزو چند دهک پایین جامعه باشد، ما فکر می‌کنیم که این مسئله در جلیلی به وضوح قابل مشاهده است.

ذوقی ادامه داد: حضور بی‌آلایش رئیس‌جمهور یا کاندیدای ریاست‌جمهوری در میان مردم بسیار با آن حضوری که یک کاندیدای با چند ده محافظ در میان مردم حاضر می‌شود متفاوت است چرا که به نظرم کاندیدای اول که حضوری بی‌آلایش در میان مردم دارد فهم درستی از اندیشه‌ها و زندگی مردم رسیده است.

سخنگوی ستاد سعید جلیلی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود اگر فهم درستی از وضعیت زندگی مردم نداشته باشد سایر مباحثش همچون برنامه و غیره محقق نخواهد شد.

ذوقی مزیت سوم جلیلی را بحث توان و قوت نظری وی در مباحث اسلامی بیان کرد و ادامه داد: این که یک فرد و یا رئیس‌جمهور اشراف نسبی به مبانی اسلامی داشته باشد، خود یکی از مزيت‌های ویژه است و شاهد مثال برای این مسئله این است که وی در تز دکترایش طی ده سال چندین بار تفسیر نمونه را مرور کرده است.

وی مزیت چهارم سعید جلیلی را اشراف دانشی وی به حوزه های مختلف کشور عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که شش سال در سطح دبیری شورای عالی امنیت ملی در کشور فعالیت کرده است نگاه جامعی به حوزه‌های مختلف کشور دارد.

وی ادامه داد: جایگاه جمهوری‌اسلامی در جهان نیازی به توضیح ندارد، اما اولین نشست خبری جلیلی که روز گذشته برگزارشد  20 رسانه خارجی وجود داشتند نشان‌دهنده توجه ویژه آنان به جلیلی است و به نظر می‌رسد که در این فضا ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که مباحث را به درستی پیش برد.

ذوقی با تشريح اینکه جلیلی مرد جنگ اقتصادی است ادامه داد: به درستی مردم ما در حال حاضر توقع دارند وضعیت معیشتی‌شان سرو‌سامان بگیرد کاندیدا‌های مختلف رویکردهای متعددی را مطرح می‌کنند.

وی افزود: برخی از کاندیداها کدخدایی‌ آمریکایی را پذیرفته‌اند و اینکه ما راه بهبود وضعیت معیشتی مردم را در ارتباط با آمریکا می‌بینیم، اشتباهی استراتژیک است. 

وی با بیان اینکه راه عبور از تحریم‌ها استقلال اقتصادی است، گفت: با راه حل‌هایی که شورای عالی امنیت ملی برای عبور از تحریم‌ها داشته است می‌توانیم بگویم که جلیلی مرد سازش نیست.

وی مزیت‌های دیگری برای جلیلی برشمرد و اظهار داشت: فضای کنونی جامعه به آرامش سیاسی نیاز دارد و این آرامش با صحبت و شعار عملی نمی‌شود بلکه باید درعمل نشان بدهیم که به دنبال آرامش هستیم.

ذوقی تأکید کرد: جلیلی از زمانی که پرونده هسته‌ای را به دست گرفته است به دنبال مصاحبه زیاد نبوده است و بیشتر در پی ایجاد آرامش بود.

وی گفت: آرامش سیاسی و حاشیه نداشتن یکی دیگر از نقات قوت سعید جلیلی است.

وی همچنین به مدل تبلیغاتی متفاوت جلیلی در این دوره با سایر کاندیداها اشاره کرد و ادامه داد: جلیلی قصد دارد تا در این دوره از انتخابات یک مدل تبلیغاتی متفاوت را ارائه کند و اینکه کاندیداها فقط در فضای قانونی تبلیغات فعالیت کنند و نیازی نیست برای رئیس‌جمهور شدن از ماه‌ها و سالها قبل ستاد انتخاباتی تشکیل بدهیم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مزیت های جلیلی نگاه وی به استفاده از نظرات کارشناسی و افراد متخصص و متعهد در کشور است و شاید افراد معدودی در کشور باشند که بتوانند متخصص‌ها را دور هم جمع کنند.

وی با بیان اینکه زاهدی‌وفا و میر‌کاظمی در تدوین برنامه اقتصادی به جلیلی کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: حزبی و گروهی نبودن سعید جلیلی نیز یکی دیگر از مزیت‌های دیگر جلیلی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جلیلی ، ذوقی ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار