شبکه تلويزيوني التونسيه با يکي از دختران تونسي که فريب فتواهاي سلفي تکفيري‌ها را در خصوص "جهاد نکاح" خورده است گفتگو کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، برخي مفتي هاي سلفي فتواي اعزام دختران به سوريه را براي تأمين اغراض حيواني تروريستهاي جنگجو باعنوان "جهاد نکاح" صادر کرده‌اند.

مجري شبکه تلويزيوني التونسيه با يکي از دختران قرباني اين شبکه ها مصاحبه کرد.

مجري التونسيه گفت: ما در چارچوب به تصوير کشيدن جهاد در تونس با يکي از قربانيان باندهاي زنانه مصاحبه کرديم اين باندها دختران ما را در چارچوب ازدواج موسوم به جهاد نکاح براي اعزام به سوريه جذب مي کنند . ما با عايشه مصاحبه مي کنيم تا از داستان زندگي اش مطلع شويم.

رنا ابو دياب گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت: اين تصاوير  شبکه التونسيه بيانگر نحوه قرباني شدن يک دختر تونسي و افتادن وي به دام دعوتهاي افراد متحجر است.

دختران تونسي براي بستن قراردادهاي ازدواج با باندهاي تروريستي به سوريه اعزام مي شوند و به مدت چند ساعت به عقد تروريستها در مي آيند تا آنها را به جنگ تشويق کنند. 

عايشه گفت: من خوشحال بودم که به سوريه سفر مي کنم و آماده بودم در اين کشور بميرم در اين گروهي که من به آن ملحق شدم سيزده دختر عضويت داشتند تصورم اين بود که اگر کشته مي شدم به جهنم نمي روم و جايم بهشت خواهد بود.

شبکه هاي سلفي تکفيري در صدور اين فتواها دست دارند و هدفشان نيز مادي است.

رسانه هاي تونسي اعلام کردند سيزده دختر تونسي به اين فتوا پاسخ مثبت داده اند.

چنين فتوايي به خشم گسترده تونسي ها و روحانيون تونسي منجر شده است و آنها درباره پيامدهاي اين افکار افراطي هشدار داده اند.

حسن العبيدي امام جماعت مسجد اعظم زيتونه در شهر تونس گفت چنين دعوتهايي شرعا حرام است و هرگز در اسلام چنين دعوتهايي جايز نيست .

وي به جوانان تونسي هشدار داد تحت تأثير چنين فتواهايي  قرار نگيرند.

العبيدي گفت جوانان تونسي خودشان را مي کشند تا مقاصد استعماري تحقق يابد.

روشنفکران و  فرهيختگان تونسي معتقدند اين فتواها به مثابه ايجاد شکاف در ارزشهاي تونس است که همواره بر احترام به حقوق بشر و زنان مبتني است .



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار