هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه روند تیم ملی رو به پایین است.

مهدی تار تار هافبک سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی درحال حاضر شرایط خوبی ندارد ما مقابل عمان شکست بدی خوردیم و نگرانی های مردم افزایش یافت. مردم حق دارند نگران تیم ملی باشند چون واقعا تیم ملی را دوست دارند و نمی خواهند شاهد یک ناکامی دیگر برای فوتبال ملی ایران باشد، البته بازی تدارکاتی خیلی نمی تواند ملاک باشد چون برای امروز برنامه های تاکتیکی کادر فنی و ارزیابی بازیکنان جوان تر است اما متاسفانه روند تیم ملی ما رو به پایین است.

وی افزود: فوتبال ایران در شرایط بسیار حساب و سرنوشت سازی قرار دارد و سه بازی بسیار مهم را برای رسیدن به جام جهانی پیش رو داریم اما روند تیم ملی ما روند خوبی نیست و رو به بالا حرکت نمی کنیم متاسفانه تیم ملی ما روند رو به پایین دارد و مربیان تیم ملی باید کاری کنند که شرایط عوض شود. در حال حاضر هم مردم و هم اهالی فوتبال نگران تیم ملی هستند و حق هم دارند که نگران باشند چون آن چیزی که ما از تیم ملی در زمین می بینیم، مثبت نیست و امیدواری ایجاد نمی کند در چنینی شرایطی همه باید از تیم ملی حمایت کنیم تا بتواند در این سه بازی مهم و حساس نتایج خوبی کسب کنند.

وی در مورد بازی با قطر در خانه حریف گفت: قطر نمی تواند حریف قوی و خطرناکی برای ما باشد اما متأسفانه تیم ملی ما مقابل تیم های ضعیف هم بد نتیجه گرفته است البته قطر تیم ضعیفی نیست اما مثل کره جنوبی هم قوی و قدرتمند نیست که بتواند سد راه ما شود و جلوی ما خطرناک ظاهر شود.

وی تصریح کرد: ما باید برای کسب 3 امتیاز به دوحه برویم و با تمام توان و قدرت مقابل قطر بازی کنیم البته باید در این بازی خارج از خانه خیلی هوشیار باشیم و خیلی با دقت بازی کنیم تا بتوانیم به هدفمان برسیم و قطر را در خانه اش شکست دهیم. این 3 امتیاز در تعیین سرنوشت ما بسیار مهم و تعیین کننده است و بچه های تیم ملی باید تمام توان بازی کنند تا بتوانند در این بازی پیروز شده و امیدوار به بازی های آینده باشند.

وی افزود: کادر فنی تیم ملی در بازی با قطر نقش بسیار مهمی دارد آنها و به خصوص کی روش باید استرس را از تیم ملی دور کنند تا بچه ها با آرامش و تمرکز کامل در این بازی شرکت کنند و بتوانند بدون استرس برنامه های تاکتیکی کادر فنی را در زمین اجرا کنند. قطر هر چند که در سالهای اخیر پیشرفت کرده اما هنوز هم نمی تواند مقابل فوتبال ایران دوام بیاورد و مشکل ساز شود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به صعود تیم ملی به جام قهرمانی امیدوار هستید گفت: با توجه به نتایجی که کسب کرده است و رقیبانی که داریم، خیلی به صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی امیدوار نیستم و باید از طریق پلی آف به دنبال صعود به جام جهانی باشیم چراکه کار ما با توجه به شکستی که از ازبکستان در تهران خوردیم خیلی سخت شده است و باید به فکر پلی آف باشیم.

تارتار در پایان گفت: به عنوان یک ایرانی دوست دارم تیم ملی ما به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند اما کار بسیار سختی داریم و بعید می دانم که چنین اتفاقی بیفتد چون شانس ما کم شده و باید به فکر پلی آف باشیم./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار