چندی می‌شود که ارائه سرویس اینترنت پرسرعت از سوی شرکت مخابرات ایران بدون محدودیت صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند تا سقف شرکت‌های خصوصی از مخابرات، اینترنت دریافت کنند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، ارتباطات پرسرعت اینترنت از دغدغه‌های اصلی جامعه اطلاعاتی به شمار رفته و کاربرانی در این دوره می‌توانند به حداکثر مزیت رقابتی دست پیدا کنند که بستر و دسترسی مناسبی برای برقراری ارتباطات از این نوع داشته باشند.

کشور ما شاید جزو معدود کشورهایی بود که محدودیت‌های عجیب و غریبی از جمله تنها یک رنج پهنای باند را برخلاف رقابت سفت و سخت دیگر کشورها برای دسترسی به میزان بیشتر پهنای باند وضع کرده بود.

کاربرانی که بعد از گذشت چندین و چند سال هنوز هم نمی‌دانند که چرا باید ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را تبعیت می‌کردند اما دیگر نیازی نیست راجع به این موضوع زیاد فکر کنند، ظاهرا خود مسئولان ارتباطاتی و سیاست‌گذار هم از این موضوع سر در نیاورده‌اند و چنین محدودیتی را برداشته‌اند.

البته در نظر گرفتن چنین محدودیتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان رگولاتوری بی‌شک برای برخورد با رشد سریع تکنولوژی برای آماده سازی زیرساخت‌های داخل کشور بوده است هر چند که بر این دیدگاه نقدهایی مثبت و منفی وارد است و عده‌ای می‌گویند چنین رویکردهایی موجب برداشتن گام‌های کوتاه در عرصه تکنولوژی شده است...

خلاصه هرچی محدودیت و گیر و گور بود به ظاهر برداشته شده است و کاربران می‌توانند طعم پهنای باند دو مگابیت بر ثانیه را هم بچشند البته محدودیت‌های پهنای باندی که از سوی زیرساخت در حال حاضر اعمال شده است و برخی سرویس‌ها با چالش و اختلال روبرو هستند، مانع از این می‌شود که بتوانیم خوب مزه مزه کنیم اما پیشنهاد می‌شود کسانی که کشته مرده تکنولوژی هستند، بعد از رفع این محدودیت‌ها حتما سری به پهنای باند مگابیتی بزنند و معنای واقعی پهنای باند را درک کنند...

ممکن است عده‌ای این ذهنیت برای‌شان ایجاد شود که پهنای باند عرف کشورهای پیشرفته گیگابیتی است و ما چرا باید برای استفاده از مگابیت آنقدر سر از پا نشناسیم؟ اما در جواب باید گفت: نقد و بگیر و نسیه را ول کن!

زارعیان، مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران هم با بشارت گران نشدن اینترنت مخابرات و برداشته شدن هرگونه محدودیتی که پیش از این توسط نهادهای سیاست‌گذار و ناظر (شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) انجام می‌شد در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا اختلال در سرویس‌ها مشاهده می‌شود؟ گفته است: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم.

او با تأکید بر اینکه شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آن‌ها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار‌مگابایت نیز تبلیغ می‌شود، عنوان کرد: احتمالا همین موضوع موجب شده که برخی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم.

وی عنوان کرده که براساس مصوبه‌ی واگذاری ADSL، این خدمت در تمامی شرکت‌ها به سان یکدیگر است و مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار عرضه‌ی خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس مناسبی به کاربران خود ارائه می‌کند و در نهایت تفاوت میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد.

افزایش نفوذ ارائه خدمات اینترنتی توسط مخابرات در بازار که داغ دل بخش خصوصی را تازه‌تر می‌کند و از دیرباز تاکنون مجال بحث‌های متعددی بوده است، این‌بار نیز ظاهرا قرار است با ارائه سرویس‌های با قدرت بیشتر و در نظر گرفتن حداقل نرخ‌ها بیشتر شود اما باز هم باید بنشینیم و منتظر باشیم تا ببینیم در این فضای رقابتی، داد چه کسی اول از همه بلند می‌شود و بعد درباره ارائه ADSLتوسط مخابرات اظهار نظر کنیم.

تعداد مشترکان حال حاضر اینترنت پرسرعت مخابرات بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است که همین تعداد در میان شرکت‌های PAP نیز کاربر اینترنت وجود دارد.

انتهاي پيام/
منبع: تسنيم
برچسب ها: قیمت ، اینترنت ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار