مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: كمپ هاي گردشگري حاشيه سدها منجر به توسعه ورزش هاي آبي و گردشگري ورزشي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در افتتاح كمپ گردشگري خسروشاه افزود: با توجه به ظرفيت گردشگري ورزشي استان، در برخي از شهرهاي آذربايجان شرقي از مدت ها پيش پروژه هاي ورزشي و آبي مستقلي با دريافت مجوز سرمايه گذاري و ساخته شده اند.

وي راه اندازي مجموعه هاي ورزشي طبي و ساخت كمپ هاي گردشگري در حاشيه سدها را از جمله اين اقدامات خواند و گفت: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در كنار رويدادهاي مهم ورزشي آذربايجان شرقي همچون بازي هاي تراكتورسازي و تورنومنت بين المللي دوچرخه سواري قرار دارد.

محمدي با بيان اينكه آذربايجان شرقي در اغلب رشته هاي ورزشي و گردشگري ورزشي همچون كوهنوردي و غارنوردي نيز استاني مستعد است، افزود: تا كنون راه دسترسي به 10 كوه و غار استان اصلاح شده و امكانات رفاهي مانند كمپ هاي گردشگري و مجتمع هاي رفاهي در آنها ايجاد گرديده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به واگذاري كمپ هاي گردشگري ساخته شده به بخش خصوصي يادآور شد: اين كمپ ها و مجتمع هاي بين راهي به بهره بردارهاي بخش خصوصي واگذار مي شود تا علاوه بر نگهداري مناسب و درآمدزايي، امكان توسعه از طريق سرمايه گذاري نيز در آنها فراهم شود.

محمدي با اشاره به ساخت و بهره برداري از ده ها كمپ گردشگري و مجتمع رفاهي در ورودي هاي شهرهاي مختلف استان طي چند سال اخير، اظهار اميدواري كرد: با بهره برداري از طرح هاي در دست اجرا، تمامي مسيرهاي پرتردد آذربايجان شرقي از اين زير ساخت هاي گردشگري بهره مند مي شوند.

يادآور مي شود، كمپ گردشگري ورودي شهر خسروشاه با اعتبار چهار ميليارد ريال با امكانات خدماتی همچون بوفه، سرویس هاي بهداشتی و نمازخانه و نيز آلاچيق در فضايي به مساحت بالغ بر سه هكتار ساخته شده است/س

برچسب ها: کمپ ، گردشگری ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.