مجمع بين المللي حمل و نقل گزارش خود را درباره ناامني جاده ها در جهان منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا، آفريقاي جنوبي به نسبت جمعيت خود، از نظر شمار تلفات سوانح رانندگي در ميان 36 کشور که  مجمع بين المللي حمل و نقل درباره ناامني جاده هاي آنها تحقيق کرده، رکورددار است.

بر اساس نتايج بررسي هايي که روز جمعه منتشر شد شمار تلفات سوانح رانندگي در آفريقاي جنوبي به نسبت جمعيت اين کشور 27.6 در هر 100 هزار نفر است و  اين رقم نشان مي دهد که آفريقاي جنوبي از اين لحاظ در ميان 36  کشور جهان که در اين تحقيق قرار داشته اند، رکورددار است.

آفريقاي جنوبي يکي از معدود کشورهاي در حال توسعه جهان است که نامش در گزارش سالانه جديد مجمع بين المللي حمل و نقل جاده اي گنجانده شده است.

در اين گزارش، پس از آفريقاي جنوبي، مالزي قرار دارد. ميزان تلفات سوانح رانندگي در اين کشور آسيايي 23.8 نفر از هر 100 هزار نفر است. پس از مالزي نيز کشورهاي آرژانتين و کلمبيا قرار دارند که ميزان قربانيان سوانح رانندگي در آنها 12 نفر در هر 100 هزار نفر است.

شمار قابل توجه حوادث رانندگي در آفريقاي جنوبي و ميزان بالاي تلفات در جاده ها، هر ساله بيش از 33 ميليارد دلار براي اين کشور آفريقايي هزينه دارد. 

در فاصله سالهاي 1990 تا 2011 شمار تلفات سوانح رانندگي در آفريقاي جنوبي 25 درصد افزايش يافت. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار