نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و ترکیه با حضور هیات 15 نفره ترکیه در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان و ترکیه می‌تواند در تولید و صادرات مجدد کالا و خدمات همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در ایران و مقرون به صرفه نبودن واردات کالا از سایر کشورها گفت: شرکت‌های ترکیه ایی می‌توانند از تولیدات صنعتی استان اصفهان برای صادرات مجدد به کشورهای ثالث استفاده کنند.

رییس اتاق اصفهان افزود: همکاری نزدیک ایران و ترکیه می‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی بویژه در بخش تولیدات صنعتی و کشاورزی استان اصفهان استفاده بیشتری کند.

وی اصفهان را یکی از قطب‌های تولید فولاد و نساجی در کشور برشمرد و گفت:این استان در صادرات خدمات فنی و مهندسی دارای ظرفیت‌هایی قابل توجهی است که با همکاری شرکت‌های ترکیه‌ای می‌تواند توسعه پیدا کند.

در این نشست رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در تهران برگزاری این قبیل نشست‌ها را عامل مهم در تقویت روابط تجاری دو کشور ایران و ترکیه دانست و گفت:ترکیه تلاش دارد که روابط اقتصادی خود را در تمامی زمینه‌ها با ایران گسترش دهد.

«همت گریش» ترکیه را جزو کشورهای برتر منطقه در عرصه سرمایه گذاری برشمرد و گفت:ترکیه پس از کشور چین با 5/8 درصد سریع‌ترین رشد اقتصادی را داشته است.

وی با اشاره به بحران اقتصادی اروپا و آمریکا گفت:به دلیل مساعد بودن فضای اقتصاد ترکیه سرمایه گذاران کشورهای غربی، سرمایه‌های خود را به این کشور انتقال دادند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.