مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور استفاده از ظرفیت مبلغان در روستاها را نقطه عطفی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی بین مناطق مختلف روستایی عنوان کرد.

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از کمبود روحانی در راستای ترویج و حفظ منابع طبیعی  خبر داد و گفت: اکنون سازمان برای هر استان 10 روحانی نیاز دارد و از عموم جوانان علاقمند به طلبگی درخواست می کنیم در این راستا یاریگر این سازمان باشند.

حجةالاسلام طباطبایی نژاد افزود: در گذشته جنگلها، مراتع توسط خود مردم نگهداری می شد، استفاده از قرق بان، جنگلبان و مرتع بان که در گذشته اجرا می شد نتوانستیم جواب مطلوبی بگیریم و اعتقاد داریم با واگذاری امور به مردم حفظ و صیانت از این ثروت های ملی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه مدیر موفق برای پیشبرد کارها نباید چشم انتظار اعتبارات باشد،  ادامه داد:انجام اقدامات در حیطه وظایف بودجه را به دنبال دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، تصریح کرد: كسانی‌كه برای صیانت از انفال مجاهدت می‌كنند عمل آنها عبادت محسوب شده و در آخرت از اجر اخروی برخوردار هستند.

طباطبایی  نژاد تاكيد كرد: مشارکت برای حفظ مراتع و کسب رضایت مردم باید به گونه ای باشد که برای تعیین تکلیف، قلع و قم و تخریب ها جای خود را به خلع ید دهد.

وی از پیگیری های سازمان جنگلها و مراتع کشور برای افزایش حقوق کارکنان خبر داد و اضافه كرد: در این راستا پیگیری های مفیدی صورت گرفته و موضوع به تصویب هیئت دولت رسیده است.

این مقام کشوری مدیریت درست برای استفاده بهینه از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید پروانه چرایی را که به دامدار صادر می کنیم، از ورود دام غیرمجاز و تخریب پوشش گیاهی جلوگیری کند و اگر از این پروانه استفاده نمی کند، نسبت به صدور به دامدار واجد شرایط اقدام کنیم.

طباطبایی  نژاد تصویب قانون جامع منابع طبیعی را در راستای نگاه ویژه به این حوزه مهم ارزیابی و خاطر نشان  کرد: تعامل و همفکری نزدیک مدیران با بهره برداران، روستاییان و مرتعداران می تواند زمینه صیانت از این منابع خدادادی را بالا ببرد./س


برچسب ها: ظرفیت ، مبلغان ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.