نمايندگان مجلس به سازمان امور مالياتي اجازه دادند به منظور تسهيل در انجام امور مالیاتی مودیان، قسمتی از فعالیت‌های خود را به بخش غیردولتی واگذار كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در نوبت صبح جلسه علني امروز (شنبه 4 خرداد ماه) و در ادامه بررسي بخش هزينه‌اي ماده واحده سال جاري، بند 50 اين ماده واحده را بررسي کردند.

براين اساس سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است به منظور تسهیل در انجام امور مالیاتی مودیان، قسمتی از فعالیت‌های خود به استثنای تشخص ماخذ مالیات، دادرسی مالیاتی و عملیات اجرایی وصول مطالبات را به بخش غیردولتی واگذار نماید.

 نحوه واگذاری و انجام دادن تکالیف طبق دستورالعملی خواهد بود که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

پيشنهاد حذف اين بند توسط عليرضا محجوب نماينده تهران مطرح شد.

وي در اين رابطه گفت: با تصويب اين بند به زمان قاجار برمي‌گرديم که ماليات را مستوفيان قاجاري دريافت مي‌کردند و لذا نبايد چنين قانوني وضع شود چرا که موجب فساد خواهد شد.

همچنين موسي‌الرضا ثروتي در مخالفت با حذف اين بند اظهار داشت: اتفاقا تصويب چنين بندي موجب ساماندهي و نظم امور مالياتي خواهد شد.

در ادامه محمدحسن آصفري نماينده اراک ضمن موافقت با حذف اين بند تصريح کرد: در صورت تصويب چنين بندي زمينه ايجاد فساد را فراهم خواهيم کرد چرا که هيچ نظارتي بر آن‌ها نخواهد بود.

در پايان پيشنهاد عليرضا محجوب مبني بر حذف بند 50 به راي گذاشته شد و نمايندگان با آن مخالفت کردند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.