مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به مخاطرات شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی ، علیرضا عامری افزود: افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا در این مکان‌ها قربانی شده اند.

وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها گفت: این تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

عامری افزود: سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریان‌های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید شنا گر می‌شود و در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه‌های کف مخزن جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای استان گفت: وجود جریان‌های قوی زیر سطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها باعث کشیده شدن شنا گر به سمت آبگیرهای سد می‌شود و مرگ حتمی آن‌ها را به دنبال دارد.

وی افزود: آگاهی نداشتن از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون به شناگرانی که در مناطق ممنوعه غرق می‌شوند هیچ دیه‌ای به ورثه آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شده و پخش تیزر اطلاع رسانی از طریق تلویزیون و سیمای محلی خراسان شمالی نیز از دو هفته قبل آغاز شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.