در سومین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی سالروز آزادسازی خرمشهر همدان قهرمان مسابقات شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ سومین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی سالروز آزادسازی خرمشهر به میزبانی استان کردستان در دشت بیلو شهرستان مریوان با شناخت نفرات و تیم های برتر در رشته طناب کشی و کشتی سنتی دست به بقل (دوران) و حرکات ریتمیک و موزون به کار خود پایان داد.
سومین دوره مسابقات و بازی های بومی و محلی به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان با حضور تیم های سلیمانیه عراق ، کرکوک ، هولیر از کشور عراق و استان های خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، همدان ، لرستان ، گیلان و آذربایجان غربی و شهرستانهای مریوان ، سقز، سنندج طی مراسم اختتامیه ای به کار خود پایان داد که در مجموع تیمی سه رشته طناب کشی ، کشتی دست به بقل (دوران) و حرکات ریتمیک و موزون همدان با 60 امتیاز اول شد ، خراسان شمالی با 40 امتیاز دوم و شهرستان مریوان با 20 امتیاز سوم شد./ع




در مسابقات طناب کشی این دوره از رقابت ها همدان اول ، سلیمانیه کردستان عراق دوم و تیم مریوان سوم شدند .
در مسابقات کشتی دست به بقل (دوران) که در چهار وزن برگزار شد در وزن 65- امیر چادرنشین از خراسان شمالی اول ، امیر دینی از همدان دوم و حسین پیریان از لرستان سوم شدند . در وزن 75- احمد خادمی از خراسان شمالی اول ، سبحان کفایتی از گیلان دوم و بینا بهرامی از مریوان سوم شدند . در وزن 85- علی ابرار باقرپور از همدان اول ، محمد صنعان مظهر پور از مریوان دوم و یعقوب جلایر از خراسان شمالی سوم شدند . در وزن 85+ عبدالواحد محمدی از خراسان شمالی اول ، حجت تورجی یکتا از همدان دوم و محمد عادل ناصر ابادی از مریوان سوم شدند . در مجموع تیمی تیم خراسان شمالی با 13 امتیاز اول ، همدان با 8 امتیاز دوم و مریوان نیز با کسب 4 امتیاز سوم شدند .
برچسب ها: جشنواره ، بومی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.