شهردار ناحیه دو منطقه یک گفت: در راستای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان،‌ 10 ایستگاه تندرستی ویژه بانوان در ناحیه 2 در حال فعالیت است که در سطح بوستانها خدمات رایگان به شهروندان ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد مهدی افزود: به منظور ایجاد تحول،‌ شادی و نشاط در بین اقشار مختلف،‌ خدمات ورزشی و تندرستی در شمال تهران به شهروندان ارائه می شود.
لزوم و اهمیت ورزش و تمرینات ورزشی برای هر دو جنس در سنین مختلف مورد تأیید محققین است، رشد و تکامل دستگاه عصبی و دستگاههای حرکتی با یکدیگر در ارتباطند و هر چه ارتباط دستگاه عصبی با دستگاههای حرکتی بیشتر و گسترده تر شود حرکات پیچیده، شکل گرفته و هدفمند می شوند،‌ در مورد نقش ورزش در پیشرفت رشد،‌ سلامتی و آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان تحقیقات متعددی انجام شده است.
محمدی تصریح کرد: واحد ورزش اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 2، به منظور شادابی و نشاط معلولان ایستگاه تندرستی ویژه در مؤسسه خیریه عملا  راه اندازی کرد.
باید توجه داشت که اهمیت ورزش منحصر به سنین کودکی و نوجوانی نیست،‌ در سنین بالا ورزش برای جلوگیری از پوکی استخوان،‌ اضافه وزن و ناراحتی های قلبی و عروقی،‌ هم چنین برای پر کردن اوقات بیکاری و  جلوگیری از افسردگی و روان پریشی توصیه می شود.
محمدی اظهار داشت: در این ایستگاه ورزش،‌ حرکات اصلاحی معلولان در طول هفته برگزار می شود و در حال حاضر 60 نفر از معلولان به صورت رایگان در حال استفاده از این امکانات هستند.
امید است واحد ورزش شهرداری بتواند با ایجاد این ایستگاهها هم برای معلولان و هم برای افراد عادی لحاظات مفرح و شادی را ایجاد کند و اسباب سرگرمی و نشاط مردم را فراهم سازد./ف
برچسب ها: ایستگاه ، تندرست ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار