رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان رضوی گفت: مطالعات توسعه کمی و کیفی خدمات به زائران خارجی ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا توکلی‌زاده در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش حضور زائران و گردشگران خارجی که بيشتر عرب می‌باشند، بايد مطالعات کارشناسی در ارتباط با افزایش کمی و کیفی خدمات به این گردشگران انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط با جهاددانشگاهی مرتبط خواهیم شد، تصریح کرد: افزایش حضور زائران خارجی نکات مثبت و منفی زیادی دارد که تهیه طرح‌های کارشناسی در این ارتباط را ضرورت می‌بخشد.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهارداشت: در جلسه کمیسیون گردشگری استان که هفته گذشته در استانداری خراسان رضوی برگزار شد به مسائل مختلف و به خصوص موانع سرمایه‌گذاري در بخش گردشگری پرداخته شد.

محمد قانعی افزود: فعالیت مراکز اقامتی دولتی در زمینه اسکان زائران و رقابت آن‌ها با فعالان این عرصه در بخش خصوصی نیز از دیگر مشکلات حوزه گردشگری در استان و مشهد است.رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی ادامه داد: بحث فعالیت زائرسراهای دولتی از سال 68 آغاز شده است و حتی در آن سال از این اقدام حمایت شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی مراکز اقامتی دولتی، مانند هتل‌های پنج ستاره هستند، می‌گوید: از سال 87 مصوبه‌ای را در ارتباط با ممنوعیت یا محدودکردن فعالیت مراکز اقامتی دولتی پیگیری می‌کنیم که البته تاکنون به نتیجه مطلوبی در این ارتباط دست نیافته‌ایم.قانعی با اشاره به اینکه مجموعه‌های اقامتی دولتی حیاط‌خلوت مدیران کل برخی نهادها هستند، گفت: برخی حتی در فضای اداری خود مجموعه‌هایی را برای اسکان زائران احداث کرده‌اند.وی همچنین با اشاره به اینکه نهادهای دولتی بيشتر بدون دريافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراکز اقامتی احداث می‌کنند، گفت: بیش از 140واحد دولتی را در این ارتباط شناسایی کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ممنوعیت یا محدودیت در امر ساخت مراکز اقامتی دولتی باید به صورت ملی پیگیری شود؛ چراکه در ارتباط با خیلی از این مراکز تاکنون نتوانسته ایم اقدام درخور توجهی صورت دهيم.

برچسب ها: زائرسرا ، دولتی ، نهادها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.