مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کشور با تشریح نقش تعیین کننده تعاونی ها در رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه، گفت: تقویت تعاونی ها مهمترین و کارآمدترین راهبرد برای حمایت و افزایش تولیدات داخلی و قطع وابستگی ها است.

ˈامیر میمنت آبادیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: وظیفه دولت در این راستا ترغیب هر چه بیشتر تعاونگران با استفاده از مکانیسم ها و ابزار مناسب حمایتی است.
وی بیان کرد: ارائه تسهیلات، کاهش و یا حذف مالیات تعاونی های فعال، ساماندهی وضعیت بیمه ای آنها و پرداخت یارانه تولیدی از مهمترین مکانیسم های تشویقی دولت به تعاونی ها است.
میمنت آبادی با اشاره به لزوم اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد ریاضتی، اظهار کرد: برخی افراد به غلط معنا و مفهوم هر دو را یکی دانسته اند.
وی عنوان کرد: شناسایی و تشخیص حوزه های فشار و رصد کردن تحریم ها در وهله نخست یکی از مهمترین مصادیق در مفهوم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود
میمنت آبادی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای یک اقتصاد بسته و منفعل همانند ریاضت اقتصادی غرب نیست بلکه بکارگیری یک اقتصاد پویا و فعال با اجرای سیاست ها و برنامه های مدون اقتصادی با وجود تمام تحریم ها و فشارهای نظام سلطه است.
وی حذف برخی خدمات و مزایای عمومی، صرفه جویی در مخارج جاری کشور، کاهش هزینه های رفاهی و تعدیل نیروی انسانی در نهادهای دولتی و خصوصی را از مهمترین مصادیق در اقتصاد ریاضتی اعلام کرد.
میمنت آبادی تعاونی ها را تجلی خوداتکایی افراد جامعه در اقتصاد دانست و افزود: مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی مهمترین نقش را در شکل گیری تعاونی ها و مردمی کردن اقتصاد دارند.
وی با اشاره به نقش صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کشور در حمایت از تعاونی ها و توسعه اقتصادی، گفت: این صندوق می تواند تا میزان 10 برابر سرمایه اولیه خود تسهیلات نظام بانکی را ضمانت کند.
میمنت آبادی میزان سرمایه اولیه صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کشور را افزون بر یک هزار و 200 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: یکی ارکان مهم در توسعه بخش تعاون و حمایت از اعضای تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی راه اندازی دفاتر و نمایندگی های صندوق ضمانت تعاون در استان ها و مناطق مختلف کشور است.
برچسب ها: تعاونی ، حمایت ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.