مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: هشدارهای مصرف سیگار باید از سن خردسالی و نوجوانی به صورت ریشه‌ای پیگیری شود.

فتح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک به مناسبت هفته بدون دخانیات گفت : از چهارم تا دهم خرداد ماه به عنوان هفته بدون دخانیات نامگذاری شده که تبلیغ، ترویج و حمایت از دخانیات ممنوع شعار امسال هفته بدون دخانیات است.

وی افزود : استعمال مواد دخانی مهم‌ترین عامل اصلی بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و همچنین ابتلا به سرطان و شایع‌ترین عامل قابل پیشگیری و مرگ و میر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه براساس آخرین مطالعات میدانی انجام شده میانگین مصرف مواد دخانی در کشور 12 درصد بوده و این در حالی است که این میزان در استان 15 درصد کل جمعیت می‌باشد،گفت : شیوع مصرف مواد دخانی در بین مردان استان 24 درصد و در بین زنان شش درصد است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از 30 درصد علت سکته‌های قلبی مصرف سیگار است که این مهم زنگ خطری جدی است و می‌طلبد حلقه‌های پیشگیری و هشدارهای مصرف سیگار از سن خردسالی و نوجوانی به صورت ریشه‌ای پیگیری شود.

فتح‌آبادی گفت : هفته بدون دخانیات با هدف حساس ‌سازی و آموزش عمومی و آشنایی با قوانین و مقررات ملی و ممنوعیت استعمال مواد دخانی در نظر گرفته شده است و خوشبختانه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که در پانزدهم شهریور سال 85 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در پنج مهر ماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسیده است و عمل کردن به آن می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی افزود : بر اساس این قانون فروش و یا عرضه دخانیات به افراد زیر 18 سال یا به واسطه این افراد، علاوه بر ضبط فرآورده‌های دخائی کشف شده نزد متخلف، وی به جزای نقدی محکوم می‌شود./س

برچسب ها: سیگار ، هشدار ، خردسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.