با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، مرکزی و اصفهان در نشست منطقه ای استراتژی توسعه ظرفیت، ظرفیت های منابع طبیعی و توسعه در حوزه کارون 4 بررسی شد .

معاون ابخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در این نشست با اشاره به اجرای طرح موفق احیای جنگل ها و مراتع بخش بازفت در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا دو سال آینده نتایج این طرح برای تعمیم به مراتع و جنگلهای حوزه کارون اجرایی می شود .
پرویز گرشاسبی افزود: طرح احیای جنگل ها و مراتع منطقه بازفت از سه سال پیش با سرمایه گذاری منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن معروف به جایکا در 20 هزار از اراضی مرتعی و جنگلی بازفت استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است که توسعه مهارتهای کارشناسی و فنی و توانمند سازی جوامع محلی در حفاظت و بهره برداری از جنگل ومرتع ازاهداف اجرای این طرح است .
وی اظهار داشت: طرح احیای جنگل ها و مراتع منطقه بازفت استان چهارمحا ل و بختیاری تاکنون، 80 درصد پیشرفت دارد و الگویی مناسب برای بهره برداری بهینه از مراتع و جنگل ها و تغییر معیشت اهالی این مناطق است.
گرشاسبی گفت:  27میلیون هکتاراز حوزه های بحرانی کشور مدیریت شده است.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: امسال 100 میلیارد تومان ازاعتبارات ملی به آبخیزداری کشور اختصاص یافت اما مدیریت 125 میلیون هکتار از اراضی کشور مشارکت مردم و بخش خصوصی را نیز می طلبد ./ب
برچسب ها: طرح ، حفاظت ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.